Innovaator 2009 nominendid

Tunnustatakse neid ettevõtteid, kes on väljapaistvate uuenduste abil majanduslikku edu saavutanud, et seeläbi motiveerida Eesti ettevõtjaid oma ettevõtetes innovaatilisi tegevusi algatama, toetama ja teostama.

EMT AS

EMT on AS Eesti Telekom tütarettevõte, mis alustas oma tegevust aastal 1991. EMT tegevusvaldkond on mobiilsidevõrkude ja -süsteemide loomine ja haldamine ning nendega seotud teenuste tootmine, turustamine ja müümine. 2008. aastal arendas AS EMT edasi 3G võrku, mis võimaldab kiiret andmeside, videokõne ja teleklippide ning otsesaadete vaatamist mobiilis. Lepinguliste klientide arv 2008. aasta lõpu seisuga oli 487 tuhat, ettemaksuga kõnekaarte oli 292 tuhat.

Innovaatori konkursile esitas EMT uudse teenuse EMT internetikõned. EMT internetikõned on EMT poolt pakutav kaasaegne suhtluskeskkond (nagu Skype või MSN), mis võimaldab kasutada mitmesuguseid teenuseid nagu kõne, videokõne, kiirsõnumid ja olekuinfo sõltumata geograafilisest asukohast üle avaliku interneti ning hoida kokku kulusid. Lahendus baseerub EMT mobiilinumbril ning lisaks saab lahendusega siduda Elioni telefoninumbri, mis võimaldab kulusid optimeerida.

Innovatsiooni seisukohalt on tegu olulise sammuga, kus sideteenuse pakkuja väljub klassikalise ärimudeli raamest ning teeb esimese sammu multifunktsionaalse lahenduse suunas, kus teenuse kasutamine ei sõltu seadmest, millega teenuse poole pöördutakse, kuna saab samadel alustel ja sama hinnaga kasutada nii mobiili, lauatelefoni kui arvutit:

  • süsteem otsib alati teenust kasutava kliendi jaoks talle võimaliku soodsaima tariifi (nt välismaalt helistades mobiililt mobiilile on kõne ettevõttesiseste lühinumbrite paketi kohaliku kõne maksumusega; mobiililt lauatelefonile helistades kohaliku lauatelefonide vahelise kõne maksumusega);
  • süsteemiga liitunud ärikliendid suhtlevad omavahel tasuta (teenusele kehtib kuutasu 99 krooni).

EMT seisukohalt on teenusel klientide lojaalsust tõstev mõju. Teenus on kasulik EMT klientidele ja eelkõige välismaal, kus võimaldab tasuta või kohaliku WifF kasutamise hinnaga (välismaal on ka WiFi sageli tasuline, kuid siiski odavam kui mobiilikõne) helistada ja kõnesid vastu võtta.


NOW! INNOVATIONS OÜ

Firma asutati 2003. aastal, aktiivset tegevust alustas 2006. aastal. Ettevõtte põhitegevuseks on digitaalsete lubade haldamissüsteemide arendamine ja litsentside müümine erinevates riikides. Ennekõike tähendab see digitaalsete parkimiskorraldussüsteemide arendust ja müüki. Ettevõtte käive oli 2008. aastal 4 miljonit krooni, tööd anti 5 inimesele.

2008. aastal müüdi Belgia osalusettevõte Mobile-for Belgia suurimale telekomi operaatorile Belgacom Grupile. USAs omandati 10% kohalikust operaatorfirmast MobileNOW! LLC.

Innovaatori konkursile esitas ettevõtte parkimissüsteemi ParkNOW! ParkNOW! on mitmekülgne digitaalne süsteem, mis võimaldab nii mobiilparkimist kui teisi digitaalseid parkimise eest tasumise lahendusi, k.a RFID, NFD, internet:

  • RFID (Radio Frequency Identification): kasutades autol RFID-kleepse, fikseeritakse automaatselt auto sisenemine ja väljumine parkimisalast ning parkimise eest tasumine toimub mobiiltelefoni arvelt automaatselt;
  • NFD (Near Field Detection) süsteem: mobiilis olev RFID vastuvõtja suunatakse NFD- kleebisele fikseerides parkimise algus ja lõpp antud parkimispiirkonnas, arve tasumine toimub mobiiltelefoni arvelt automaatselt.

Süsteem on loodud arvestades nii parkimisoperaatori (nt linna) administreerimis-, raporteerimis- ja analüüsimisvajadused kui ka lõppkasutajate kasutusmugavuse. Suurt rõhku on pandud süsteemi paindlikkusele ehk seda on võimalik suhteliselt lihtsalt, kiirelt ja odavalt juurutada mistahes ärilises, juriidilises või tehnilises keskkonnas. Näiteks muudetakse füüsilised tegevused (parkimisautomaatide paigaldamine, müntide kogumine, jne) digitaalseteks, samas vaesemates riikides võimaldab parkimise reguleerimisega alustada ilma suurinvesteeringuteta. See on ettevõtte põhitoode ning annab 99% ettevõte käibest. Hetkel tegutsetakse juba 7 ning läbirääkimised käivad 20 riigis. Kasutajate arvu poolest on ParkNOW! samuti tõusnud kolme aastaga maailma 5 juhtiva mobiilparkimissüsteemi hulka. Lisaks tarbijate rahulolu kasvamisele aitab ParkNOW! kaasa keskkonna säästlikkusele (parkimisteenuse pakkujad ei vaja kalleid lisainvesteeringuid parkimissüsteemide soetamiseks või täiendavat inimressurssi teenuse kontrolliks).