A Le Coq AS

Konkurentsivõimelisim toiduainetööstuse ettevõte 2011 

 
A Le Coq AS tulemused 2010 (tuh kr/eur)
Müügitulu 1 086 828/69 461
Müügitulu muutus +106,5%
Puhaskasum 189 756/12 128
Puhaskasumi muutus +120,2%
Omakapitali tootlikkus 20,4%
Tootlikkus 1 töötaja kohta 3 472/222
Koht üldtabelis 56

Tarmo Noop on A. Le Coq ASi juhatuse esimees

Tarmo Noop:
kui oled enamikus segmentidest saanud 40–50% turuosa, siis on ainus võimalus eksport


Mõnes mõttes on meie valdkond – õlle, karastusjookide ja lahjade alkohoolsete jookide tootmine ning müük – raskesti prognoositav, sest me sõltume suuresti poliitilistest otsustest. Praegu kirjutatakse palju piirangutest alkoholile, sealhulgas lahjale alkoholile, mida meie toodame, ja see kõik võib me tegevust kõvasti mõjutada. Seal, kus on tegemist poliitikaga, on raske midagi ette ennustada – poliitika lähtub kohati populismist ja emotsioonidest. Näiteks põhjustab otsuste vastuvõtmist teinekord see, kui toimub mõni suurem õnnetus ja keegi sõidab kellegi purjus peaga surnuks. Nii et me oleme ohtlikul alal. Seda ohtu oleme aga maandanud sellega, et alkoholi toodang moodustab meie kogutoodangust 50%, teise 50% annavad karastus-, energia-, spordi- ja muud joogid.

Kui aga poliitika kõrvale jätta, siis arvan, et viie aasta pärast on A. Le Coq kindlasti jätkuvalt juhtiv joogitööstus. Üldiselt on meie valdkonnas selline suundumus, et suuremad ettevõtted kasvavad pigem veel suuremaks – neil on lihtsalt rohkem raha ja võimalusi arenemiseks. Teisalt loodan, et lähitulevikus moodustab eksport meie tooteportfellist praeguse kümne protsendi asemel vähemalt veerandi ja et me oleme muutunud palju kõvemaks eksportööriks muutunud. Praegugi on A. Le Coqi ekspordimaht suur, aga Eesti on kahjuks liiga väike riik – kui oled enamikus segmentides saanud 40–50% turuosa, siis on su ainus võimalus eksport.

Mul on tegelikult juba häbi end korrata, aga viimase kümne aasta jooksul oleme me lähtunud täpselt samadest eduteguritest, mida on umbes kümme. Need on endiselt need tootearendus, kvaliteet, kliendisuhted, meeskonnatöö, töötajate motiveerimine, efektiivsus ja nii edasi. Lähtume neist, sõltuvalt igal aastal seatud eesmärkidest. Kuni veel kasvada ja areneda suudame, seni me neid põhimõtteid ei muuda – me ei teinud seda ka masu ajal. Ainus muutus võrreldes varasemaga on suurem rõhuasetus ekspordile.


A. Le Coq on Eesti vanim õlle- ja ühtlasi suurim joogitootja, kelle tootesortimendis on kümme tootekategooriat alates veest, siirupist, mahlast, mahla-, karastus-, energia- ja spordijookidest ning lõpetades lahjade alkohoolsete jookide – õlle, siidri ning gin long-drinkidega. A. Le Coqi otsesteks eelkäijateks on 1800. aastal asutatud Hesse ja 1826. aastal loodud Schrammi õllevabrikud, millest kujunes aja jooksul suurettevõte AS Tivoli, millele uus omanik andis 1913. aastal nime AS A. Le Coq.

Täna on A. Le Coqi olulisemateks brändideks A. Le Coq, Fizz, Aura ja Limonaad. Ettevõte ekspordib tooteid peamiselt Soome, Rootsi, Taani, Inglismaale, Lätti ja Leetu. Põhilised ekspordiallikad on õlu, siider, long-drink ning mahl.

A.Le Coq kuulub 100% Soome õlletootjale Olvi OYJ-le, mis on Soome suuruselt kolmas õlletootja.

www.alecoq.ee