A. Le Coq AS

Konkurentsivõimelisim toiduainetööstuse ettevõte 2012

 

A. Le Coq AS tulemused 2011 (tuh eur)
Müügitulu  76 077
Müügitulu muutus (2010=100) 109,5%
Puhaskasum  12 236
Puhaskasumi muutus (2010=100) 100,9%
Omakapitali tootlikkus  17,7%
Tootlikkus 1 töötaja kohta  246
Investeeringud 4635
Koht üldtabelis
24


Tarmo Noop on A.LeCoqi juhatuse esimees

Tarmo Noop: suudame teha igat liiki õlut ning muid jooke kõikvõimalikes pakendites, mis vastavad kogu Euroopa turu vajadustele.


Pean ütlema, et toiduainetööstus on suhteliselt stabiilne valdkond ja mõneprotsendilsed tõusud-langused ei tee olukorda veel väga keerukaks. Kõige keerulisem majandusolu on see, et Eestis elab vaid 1,3 miljonit inimest, nii et kui arvestatav turuosa on kätte võidetud, tuleb panustada eksporti.

Peamine ja suurim muudatus A.LeCoqis on olnud tehase viimine tehniliselt maailma tipptasemeni. Ehk teisisõnu me suudame teha igat liiki õlut ning muid jooke kõikvõimalikes pakendites, mis vastavad kogu Euroopa turu vajadustele.

Sisemaises tootearenduses on meie ettevõtte peamine eesmärk üllatada tarbijaid ja pakkuda neile positiivseid elamusi. Oleme enamikus tooterühmades saavutanud turuliidri positsiooni ja konkurentide arvelt meil seega enam erilist arenguruumi pole. Järelikult peab meil järgmiste aastate kasv tulema peamiselt ekspordi arvelt ja sellele on meie tulevikufookus ka seatud. Loomulikult pole see lihtne ja kiire tee, kuid olen kindel, et mõtestatud ja järjepideva tegutsemisega on ka siis võimalik edu saavutada.

Mida soovitada teistele ettevõtjaile, et olla edukas? Arvan, et igas ärivaldkonnas on oluline saada aru, millest sõltub edu turul ehk millised on kriitilised edutegurid. Seejärel tuleb paika panna kindlad strateegiad, mida teha, et neid edutegureid täita, ning siis on juba vaja järjekindlust ja tahet, et neid ellu viia.

Väga oluline on otsida ka pidevalt kasvuvõimalusi ja suunata oma põhitähelepanu ennekõike tulude suurendamisele, mitte niivõrd kulude kärpimisele.


ETTEVÕTTEST:
A. Le Coq on Eesti vanim õlle- ja ühtlasi suurim joogitootja.
A. Le Coq & Co rajas 1807. aastal Preisimaal samanimeline perekond. 1820. aastatel asus aga Albert L. J. Le Coq Londonisse, et kaubelda seal perekonna veinimõisa toodetega. Peagi hakkas ta oma nime all villima ja eksportima ka Vene keiserlikku stout’i. Kõrged tollimaksud ja kaubamärgi sage võltsimine sundisid 1904. aastal A. Le Coq & Co (Russia) Ltd oma peakontori ja villimistehase Londonist Peterburi üle kolima. Omanikud otsisid aastaid imperial stout’i tootmiseks sobivat õlletehast Venemaal, lõpuks valiti AS Tivoli Tartus, kus ettevõte töötab tänaseni.
Täna on A. LeCoqi olulisemateks brändideks A. Le Coq, Fizz, Aura ja Limonaad. Ettevõte ekspordib tooteid peamiselt Soome, Rootsi, Taani, Inglismaale, Lätti ja Leetu.

Ettevõtte järgi on nime saanud A. Le Coq Arena – A. Le Coq toetab Kuldsponsorina Eesti Jalgpalli Liitu. Tartus toetab A. Le Coq Aura Veekeskust ja spordihalli A. Le Coq Sport.
A.Le Coqi eesmärgiks on olla kõige atraktiivsem ja hinnatum Eesti joogitootja.