A. Le Coq AS

Konkurentsivõimelisim toiduainetööstuse ettevõte 2013


A. Le Coq AS tulemused 2012 (tuh eur)
Müügitulu 80 013
Müügitulu muutus  (2011=100) 105,2%
Puhaskasum  11 819
Puhaskasumi muutus  (2011=100) 96,6%
Omakapitali tootlikkus  15,8%
Tootlikkus 1 töötaja kohta  259
Koht 2013 suurettevõtete tabelis 24


Tarmo Noop on A. Le Coqi juhatuse esimees

Muudatusi pole mõtet lihtsalt muudatuste pärast teha

Kui ma ausalt ütlen, siis me pole viimastel aastatel uusi otsuseid teinud. Pigem on kõik põhimõttelised otsused, millest me lähtume, tehtud vähemalt kümme aastat tagasi. Oleme lihtsalt neid printsiipe järginud ja see on meile edu toonud.

Kui midagi eriliselt välja tuua, siis ehk seda, et me pole kunagi kvaliteedis järele andnud, näiteks läinud üle odavatele või alternatiivsetele toorainetele. Meil on küll olnud tagasilanguse aastaid, aga me oleme alati kvaliteeti väärtustanud ning pole selles kompromissidele läinud.

Teine printsiip, mida oleme A. Le Coqis järginud, hoolimata perioodist, on see, et püüame alati tarbijat positiivselt üllatada. Ja mõistagi paneb see tootearendusele suure rõhuasetuse.
Eesmärk, millesse me oleme ettevõttes iga aasta kõvasti panustanud ning mille poole püüdleme, on efektiivsuse tõstmine. Sestap on me efektiivsus ka iga aasta tõusnud ja alla 2-3 miljoni euro aastas pole me kunagi selle nimel investeerinud. Investeeringud suuname tootearendusse ja edasisse efektiivsuse tõusu.

Kolm aastat tagasi võtsime selge suuna ekspordile ja see samm on A. Le Coqile edu toonud. Ainuüksi näiteks eelmise aastaekspordi käive oli meil üle 10 miljoni euro. See on rohkem kui Eesti keskmise ettevõtte aastakäive. Nii et see tegevussuund on A. Le Coqis küll hästi käima läinud, aga meie eesmärk on ekspordis ikka iga aasta veelgi kasvada. Eesti turgu me kahjuks ei näe sellisena, et see meile kasvuvõimalusi annaks, mistõttu olemegi oma ootused täiendavate mahtude osas ekspordile seadnud.

Loomulikult on meie puhul oluline ka see, et viisteist aastat tagasi tegime otsuse olla ennekõike joogitootja. Meie spekter on väga lai, oleme esindatud kõikides joogikategooriates ning võtame neid kõiki väga tõsiselt, olles neis turuliider või tugev teine. See on meie selge ambitsioon. Ettevõttelt oodatakse alati arengut ning seda põhimõtet oleme püüdnud aastakümneid ka järgida.

Usun, et üksnes muudatuste pärast pole põhjust muudatusi teha. Kuniks suudame samal rajal edukad olla, pole mõtet midagi teisiti teha. Kui me enam edukad ei ole, siis peab aga tõesti maha istuma ja vaatama, mida muuta.


LÜHITUTVUSTUS:
Eesti vanim õlle- ja suurim joogitootja AS A. Le Coq sai alguse 19. sajandi algul Preisimaal. 1912. aastal toodi Londonisse kolinud A. Le Coqi peakontor üle Tartusse, kus ettevõte siiani tegutseb. A. Le Coq kuulub 100% Soome õlletootjale Olvi Oyj-le, Soome suuruselt teisele õlletootjale.
Ettevõtte tootesortimendis on üksteist kategooriat alates veest, siirupist, mahlast, kaljast, mahla-, karastus-, energia- ja spordijookidest ning lõpetades selliste lahjade alkohoolsete jookidega nagu õlu, siider ning gin long-drink’id. Olulisemateks brändideks on A. Le Coq, Fizz, Aura ja Limonaad. Ettevõte ekspordib tooteid peamiselt Soome, Rootsi, Taani, Inglismaale, Lätti ja Leetu, põhilised ekspordiallikad on õlu, siider, long-drink ning mahl.

www.alecoq.ee