A. Le Coq AS

Konkurentsivõimelisim toiduainetööstuse ettevõte 2014

A. Le Coq: klienti tuleb pidevalt üllatada

Eesti suurim joogitootja A. Le Coq jätkab endiselt täistuuridel. Raske uskuda, et 1998. aastal, kui praegune juht Tarmo Noop tehase üle võttis, oli firma turuosa Eestis vaid 13%. Ise meenutab ta1998. aastat nõnda: kvaliteet – olematu, maine – olematu, turundus – olematu.

Aga siis läks lahti. Mis kord otsustati, see ka ellu viidi. Uus müügimeeskond paika, eesmärgid paika, kriitilised edutegurid paika; ehitati kaasaegne tehas, lansseeriti A. Le Coqi bränd ning osteti mahlatootja Ösel Foods. Ning pöörane kahjum muutus kasumiks. 2013. aasta tegevuskasum oli 16 miljonit eurot, mis on aasta varasemaga võrreldes 23% enam.

Selleks et areng ei seiskuks, võeti nelja aasta eest suund ekspordile. Praegu on Tartu joogitootja suuremad eksporditurud Taani, Ungari, Tšehhi, Ukraina, Kreeka ja Aserbaidžaan, kaupa müüakse ka Lätti-Leetu, Rootsi, Soome ja Armeeniasse.

15 aastat tagasi vastu võetud põhimõtteid järgib ettevõte siiani. Näiteks seda, et klienti tuleb pidevalt üllatada, muidu muutub ettevõte tema silmis igavaks. Nii kuuluvadki viimaste uute toodete hulka näiteks vitamiinivesi Vitamineral Water ning uudne mahla-piimakokteil Active Shake.


A. le Coq on Eesti vanim ja suurim joogitootja, mille tootevalikust leiab 11 tootegruppi.
Ettevõte kuulub 1990. aastate lõpust Soome joogitootja Olvi OY gruppi, sellest ajast alates on tootmisse ja tootearendusse investeeritud 73 miljonit eurot.