A. Le Coq AS

Konkurentsivõimelisim toiduainetööstuse ettevõte 2010

Tarmo Noop

A. Le Coq AS tulemused 2009
Müügitulu (tuh kr) 
  1 020 070
Müügitulu muutus   -9,4%
Puhaskasum (tuh kr)  157 893
Puhaskasumi muutus -15,3%
Omakapitali tootlikkus 17,4%
Tootlikkus
1 töötaja kohta (tuh kr) 
3000
Töötajate arv
  340
Koht üldtabelis  88


Tarmo Noop on A. Le Coq'i juhataja


Tarmo Noop: Tähtsaim eesmärk peab alati olema areng

Põhimõtteid, millele ma ettevõtte juhina oma igapäevatöös toetun, on tegelikult mitu ja oleks üsna vägivaldne midagi neist eriliselt esile tõsta. Aga siiski, kolm kõige olulisemat märksõna minu jaoks on tootearendus, kvaliteet ja turundus. Sisemise poole pealt ka teamwork ning efektiivsus.

Tänu neile on A. Le Coq kriiside ajal püsi­ma jäänud ning ka edasi arenenud. Aga loomulikult on väga tähtis ka oma töötajate arendamine ning nende motiveeritus, millesse hoolega panustame.


Ma leian, et iga ettevõtte eesmärgiks peab alati olema areng — on see siis käive või kasum või turuosa, aga ettevõte peab alati saama paremaid tulemusi. Muidu ta kaardil ei püsi. 

Ma olen ennegi öelnud, et kriitilised ajad on tegelikult imehea võimalus areneda — ise ja ka konkurentide arvelt. Kui eelmist aastat vaadata, siis on turud ju langenud, 2009. aastal ei olnudki sellist segmenti, kus turud poleks vähenenud. Aga A. Le Coq on suutnud konkurentidest palju rohkem müüa ja ka meie mahulangused on väiksemad kui turulangused. Nii et tegelikult ei ole meil olnud vajadust keerulistel aegadel oma põhimõtteid muuta, mistõttu oleme jätkanud samamoodi kui varem. Ainus olulisem muutus on olnud see, et turgude languse tõttu Eestis oleme hakanud suuremat tähelepanu suunama ekspordile. Ja mis oli selle tulemus? Eksport kasvas mitmekordselt.

2009. aasta jooksul muutusid ka meie protsessid ja tehnoloogia efektiivsemaks ehk teisisõnu on meil nüüd vähema inimeste arvuga võimalik oluliselt rohkem toota. Minu nägemuses on A. Le Coq´i tulevik positiivne. Lähiajal on tulekul mitmeid muudatusi, esimene suurem muutus on euro tulek ja ma arvan, et see toob kaasa tööpuuduse kahanemise, sellest tulenevalt turgude tõusu ning ekspordi suurenemise, mis avab meile mitmeid uusi uksi. Nii et ettevõtte perspektiivis näen ma arengut ja kasvamist.


A. LE COQ

Eesti vanima järjepidevalt tegutseva õlletehase A. Le Coq´i — otsesteks eelkäijateks Tartus on Hesse ja Schrammi õllevabrikud. Nendest ettevõtetest kujunes aja jooksul suurettevõte Tivoli, millele uueks omanikuks sai 1913. a A. Le Coq. AS A. Le Coq ise asutati 1807.aastal Londonis.
Täna on mitmesaja töötajaga A. Le Coq Eesti joogituruliider, kel on kõikides joogiturusegmentides, kus tegutsetakse, esimene või teine positsioon. Ettevõtte olulisemateks brändideks on A. Le Coq, Fizz, Aura ja Limonaad.

2009. aastal äratas ettevõte ellu vana kalja tootmise traditsiooni, tuues turule ehtsa kääritatud kalja. 2010. aastal tõi firma turule Eesti esimese maisiõlle A. Le Coq Maíz.

www.alecoq.ee

Toiduainetööstuse ettevõtete edetabel 2010