Adcash OÜ

Konkurentsivõimelisim väike- ja keskettevõte 2015
Aasta Ettevõte 2015 nominent

 


Adcash OÜ tulemused 2014

Müügitulu (mln €) 42,8
Ärikasum (mln €) 8,3
Tööjõukulud (mln
€) 3,2
Töötajate arv 50
Lisandväärtus 1 töötaja kohta (€) 230 600


 

Adcash tõstab pead suures internetireklaami äris

Internetireklaamifirma Adcash kasvab nagu pöörane: viimasel ajal tempos umbes 100 protsenti aastas.

Eesti fännist prantslase Thomas Padovani asutatud Adcash on tõeline hitt, sest midagi nii fenomenaalset pole Skype’i järel Eestis pead tõstmas nähtud.

Vaid mõne aastaga – Adcash loodi 2011. aastal, kuid vundamendi pani Padovani sellele juba varem – on firma kerkinud üheks maailma edukaimaks reklaamvõrgustikuks, mille kaudu tuhanded kliendid näitavad iga kuu mitukümmend miljardit reklaami umbes 200 riigis ja territooriumil üle ilma.

Ja palju on neid ettevõtteid, mille peakontor asub Eestis, kuid millel on harukontorid veel Mehhikos, Pariisis, Barcelonas ja Sofias? Veel mõned lennukad faktid: paari aasta eest töötas Adcashis mõnikümmend inimest. Tänavu läheneb kaader paarisajale. Kui kahe aasta eest oli ettevõtte aastakäive 25 miljoni euro kandis, siis lähematel aastatel alistatakse ilmselt 100 miljoni mägi. Firma kasum kerkib tänavu tasemele üle 10 miljoni euro.

Lihtsustatult öeldes on Adcash üks võimas tööriist reklaamiandjatele, veebilehtede omanikele või äpiarendajatele, viies nad kokku uute klientidega kogu maailmas.

Firma aitab internetis korraldada võimalikult tõhusaid reklaamikampaaniaid. Adcashi “mootor” võimaldab klientidel kampaaniaid hästi planeerida, nende kulgu operatiivselt jälgida ning vajaduse korral kiireid muudatusi teha. Kuvada saab bännereid ja videoid, teha seda väga erinevates seadmetes.

Ettevõtjad saavad suunata oma kommertssõnumeid Adcashi kaudu väga täpselt – just sellise vanuse, soo, töökoha, hobide, kodulinna, kasutatava nutiseadme, keele, veebiharjumuste (milliseid veebilehti külastab) ja muude näitajate põhjal, nagu on sihtgrupp.

Sellisel moel vahendab Adcash reklaami enam kui 200 000 veebilehele. Korraga käib iga päev tuhandeid reklaamikampaaniaid.

Oma kundedele, kelle hulgas on mitmed meelelahutus- ja mängufirmad (Padovani kinnitab, et pornotööstusega ettevõte tegemist ei tee), leiab Adcash “maagiliste algoritmide abil” kõige paremad ja õigemad veebilehed nende toodete reklaamimiseks. Firmad leiavad Adcashi kaudu endale uusi kliente ja partnereid, Adcash teenib iga sellise kontakti pealt vahendustasu.

Seejuures teenib Adcash tulemuspõhiselt: mitte reklaami kuvamise pealt, vaid siis, kui klient midagi ostab, end registreerib või muul moel rekaamile reageerib. Nii leiab Adcashi koostööpartnerite hulgast tuntud ettevõtted Ubisoft, Electronic Arts, Travian Games, Rovio, Mail.ru Games, Alibaba, Ladbrokers jt.

Veebilehtede omanikele (kirjastajatele) annab Adcash aga võimaluse näidata oma leheküljel vaid selle külastajate jaoks relevantseid reklaame ning leida uusi kliente.

Adcashi võrgustikku kasutavad reklaamikliendid paiknevad üle maailma. Suurem osa firma käibest tuleb USAst. Adcashi reklaamiplatvorm täiustub pidevalt, ettevõte ronib ka järjest enamatesse nutiplatvormidesse, millest hetkel kuumim on mobiil.

Näiteks kujuta ette, et omad Bulgaarias Sofias pitsarestorani ning tahad leida Adcashi abiga uusi kundesid.

Adcashi reklaamimootor hakkab sõeluma: kõigepealt võetakse Bulgaaria, siis Sofia internetikasutajad. Sihik pannakse ühele linnaosale, kus restorani pitsapoisid ringi liiguvad.

Kuna reede pärastlõunal süüakse reeglina rohkem pitsat kui teistel aegadel, suunatakse reklaamid sellesse kitsasse ajaperioodi. Ja kellele? Miks mitte neile, kes vaatavad spordilehekülgi? Või sätivad end õhtuks peole? Või jalutavad sellest pitsarestoranist, nutitelefon näpus, lihtsalt mööda.

Neile kuvabki Adcash arvutisse või telefoni ühe ahvatleva pitsapakkumise. Selline täpselt sihitud reklaam läheb inimestele palju rohkem korda. Restoran leiab tõenäoliselt mitmeid uusi kliente.

Reklaamiandja vaatevinklist: mida aeg edasi, seda automaatsemalt see kõik toimib. Firma tahab luua unikaalse iseteeninduskeskkonna, kus kõik ettevõtjad – nii suured kui ka väikesed – saavad oma reklaamikampaaniaid käivitada ja juhtida. Eriti tahetakse fookus seada pisematele ettevõtetele, kes jäävad gigantide, nagu Google või Yahoo!, põhilisest huviorbiidist kõrvale.

Kellele meeldivad vilkuvad bännerid? Selles eest, et reklaame mitte näha, ollakse nõus maksma. Padovani ütleb, et reklaam peab olema nähtav ehk igal juhul inimese tähelepanu äratama. Muidu ei ole sellel lihtsalt mõtet. “Te ei kujuta ettegi, kui palju ettevõtted lasevad tuulde raha reklaamide peale, mida keegi ei märka. Sadu tuhandeid dollareid,” ütleb internetiärimees.

Iseasi on see, kas “sisse sõitev” reklaam ka piisavalt mingit huvi äratab, kas see üldse kõnetab.

“Me ei oota, et meid reklaamifirmana armastataks, aga me töötame selle nimel, et internetireklaami valdkond saaks puhtamaks, turvalisemaks ja vähem pealetükkivaks,” ütleb Padovani.

Suunatud internetireklaamidel rajaneb paljuski Google’i ärimudel. Padovani ütleb, et Ameerika internetihiiglastega on firmal raske konkureerida, sest “nad teavad, mida sa tahad – sa ju ütled neile: tahan osta lilli”. Adcashile ei pea sa ütlema, et tahad lilli osta: Adcash näeb sinu internetikasutusest, et oled hiljuti lilli ostnud ja sageli navigeerid vastavatel lehekülgedel.

“Google läheb ees, teades, mida kasutajad reaalajas teevad. Meie tuleme järele, analüüsides veebiliiklust – seda, mida kasutajad on teinud.”

Padovani Eestisse sattumine oli muinasjutuline lugu. Ta saabus Prantsusmaalt Tallinna kaheksa aastat tagasi, 10 000 eurot taskus, olles töötanud kodumaal makseteenuseid pakkuvas edukas startup-ettevõttes.

Ta kohtus siin oma tulevase eestlannast abikaasaga ning kolis elama Õismäe korterisse, kus asus “köögilaua taga” omaenda firmat looma. Hiljuti soetas Padovani Jõgevamaal ühe mõisa, mille kavatseb renoveerida.

Padovani hindab Eestit elu-, töö- ja ettevõtluskohana väga kõrgelt. “Jah, paljud kipuvad siit ära välismaale. Kuid nad tulevad tagasi jutuga, et Shanghais on liiga palju saastet ning Pariisis liiga palju inimesi, mõni kolmas linn on liiga räpane või liiga suurte liiklusummikutega. Eesti on kõige mõnusam!

Ja ehkki Adcashis töötavad inimesed ütlevad, et siin nad ilmselt vanaduspõlve ei veedaks, ütlen ma neile: no vaatame seda asja! Tegelikult on maailmas vähe kohti, kus oleks mugavam ja turvalisem elada kui Eestis,” räägib Padovani.

Arenguruumi meil muidugi on. Näiteks müügimeestena oleme nõrgad. “Üks mu tuttav tahtis Eestis autot osta. Läks salongi ja näitas, mis auto teda huvitab. Teenindaja vastas, et ta ei räägi inglise keelt. Kas keegi teine räägib? Ei. Tulge esmaspäeval tagasi. Lõuna-Euroopas ei juhtuks midagi sellist iial!” Prantslaste jaoks võib Eesti olla ka “kõikide võimaluste maa”.

Padovani räägib, et esimestest Adcashi Tallinna kontorisse tööle tulnud prantslastest on peaaegu kõigil siin tänaseks oma korter. Mitte et nad oleksid siin tööga rikkaks saanud, nad saavad endale siin lihtsalt laenu lubada. “Prantsusmaal ei ole 30aastasel inimesel võimalik laenu saada ega mingit kinnisvara endale osta. Nii et minu sõnum prantslastele on: Eestis võite saada endale elu!”