DenEesti OÜ

Konkurentsivõimelisim turismiettevõte 2010

Astrid Valge

DenEesti OÜ tulemused 2009
Müügitulu (tuh kr) 
  50 801
Müügitulu muutus  +18,1%
Puhaskasum (tuh kr)  1 989
Puhaskasumi muutus +301,8%
Omakapitali tootlikkus  55,9%
Tootlikkus
1 töötaja kohta (tuh kr)
  3 175
Töötajate arv
  16
Koht üldtabelis 41


Astrid Valge on DenEesti peadirektor


Astrid Valge: Meil on olnud juba 12 kriisi

Meie kõige tähtsam vara on inimesed — meie oma töötajad, kelle heaks püüame teha nii palju kui võimalik. Pingutame selle nimel, et neid hoida, aidata ja toetada, väärtustades hästi palju tiimitööd.

DenEesti üks tähtsamaid põhimõtteid on kindlasti inimlikkus. Me küll ei saa eirata distsipliini ning seadusandlust, aga inimlikkust püüame me alati säilitada, see tekitab järjepidevuse. Näiteks töötavad paljud inimesed meil hooajaliselt, sest ka meie töö on suures osas hooajaline. Kõik noored (üliõpilased, kutsekoolide õpilased turismi erialadelt), kes meil töötanud on, tahavad siia alati tagasi tulla — siinne kollektiiv on tõeliselt hea.


Ka majanduslik külg on väga oluline ja ega ilma selleta ju ei saa ka. Peame hoid­ma oma tulud-kulud tasakaalus, niiöelda penni pooleks saagima, et väga tihedas konkurentsis ellu jääda. Meie töö iseloom on veidi teistsugune kui paljudel teistel ettevõtetel, meil pole 5-10 aasta peale si­duvaid lepinguid ja iga aasta algab meile ühtmoodi raskelt, niiöelda algusest. Ühest küljest on see keeruline, teisalt on nii ehk isegi lihtsam, sest kriisidega võitlemine ja toimetulek on meile igaaastane protsess, rutiin. DenEestil on algamas 12. hooaeg, seega võib öelda, et meil on firma eksisteerimise ajal olnud juba 12 kriisi.

Meie alal pole kriisi tagasilöök küll nii suur olnud kui näiteks tööstuses, oleme püsinud suhteliselt stabiilsena. Ka inimeste külastatavuse ning laevade arvu osas pole suuri muutusi toimunud. Aga samas ei saa öelda, et kriis meid puudutamata jätnud on, see on toimunud lihtsalt teistes valdkondades.

Paljud ütlevad, et mis teil viga, te töötate ju ainult suvel 3-4 kuud ja talvel puhkate. See on naljanumber! Kui me talvel tihedalt tööd ei teeks, siis polekski meil suvel midagi teha. See, mida me suvel teeme, on talvel kättevõidetud töö — suvel rakenduv tehniline pool ja süsteemsus teeb meist konkurentidest parema operaatori. Ka usun, et saame väga uhked olla oma töö sisu üle. Kliendid hindavad me mitmekülgsust ja loomingulisusust. Tegelikult arvan ma, et inimesed vajavad kriisi ajal puhkust ehk isegi rohkem kui muidu, et stressist vabaneda.

Ma ei ütleks, et järgmine aasta erineb palju sellest aastast. Me partnerid-kliendid vaatavad väga sügavale oma rahakoti põhja ja eeldavad sama ka meilt. Nii et aasta tuleb meile samasugune, sama raske kui eelmised üksteist aastat.


DENEESTI

DenEesti on üks arvestatavamaid kruiisilaevade teenindajaid Eestis, kes teenindab näiteks selliseid maailmakuulsaid laevafirmasid nagu Royal Caribbean ja Celebrity Cruises, Princess Cruise Line, TUI Cruises jne.

1999. aasta märtsis koos kogenud Inglise firmaga Denholm Shipping Services Ltd oma tegevust alustanud DenEesti OÜ te­geleb kruiisilaevade teenindamise, turistide vastuvõtu, turismiteenuste nagu trans­porditeenused, majutus, toitlustamine, giidi teenused jne vahendamise ja müügiga Eestis. Firma töötajaskonnas on nii kogenud turismitöötajaid kui ka sadu giide, kes suve jooksul kümneid tuhandeid kruiisituriste teenindavad.


https://www.deneesti.ee
DENEESTI

Turismiettevõtete edetabel 2010