EKSPORTÖÖR 2013 nominendid

 

Ettevõte Ekspordi käibekasv (%)
Ekspordikäibe kasv (eur) 
Müügitulu 2012 (eur)  
Müügitulu muutus (%)
 Tartu Mill AS, suur eksportöör  49  8 890 942 73 283 828 54
 Pelltech OÜ, väike eksportöör  72  651 487 1 697 236 51
 Joik OÜ, alustav eksportöör  500  106 139 657 772 60

Tartu Mill AS - võitja
Loe artiklit võitjaga »


Baltimaade suurim teraviljatöötleja Tartu Mill kasvab iga aastaga üha rohkem globaalseks tegijaks. Mahtude suurendamine lubab vaadata olemaolevate turgude kõrval ka Rootsi, Venemaa ja Tšehhi poole. Tänu messidel osalemisele Amsterdamis, Kölnis ja Pariisis on saadud eksportkontakte Euroopas, Aafrikas ning ka Lähis-Idas ja araabia maades.
1941. aastal loodud Tartu Elevaatori järeltulija töötles 2012. aastal 210 000 tonni teravilja, eksportis toodangust ligi veerandi ning näitas ligi 140 miljoni eurose müügitulu juures 3,5 miljoni eurost kasumit.

Ettevõtte müügidirektori Kalle Jaarmani hinnangul on tarbijad Tartu Milli brändiga jaekaubandustooted – jahud, pastad, jahusegud ja teised teraviljatooted positiivselt vastu võtnud. „Tagasiside kvaliteedi ja sortimendi kohta on olnud väga hea ja tooted meeldivad Eesti tarbijale,“ kinnitab Jaarman.
2012. aastal investeeriti tootmise parendamisse Eestis ja Läti tütarfirmas kokku 7 miljonit eurot. Käivitati moodne ja võimas pastatehas.

Tuleviku ja investeeringute osas on palju uusi plaane, mis tarbijate jaoks tähendab kindlasti Tartu Mill kaubamärgi all müüdavaid uusi huvitavaid tooteid. Samuti on firma otsustanud kohandada pakkeliinid ja pakendid selliselt, et need vastaksid Skandinaaviamaade jaekettide soovidele.

AS-s Tartu Mill töötab 53 inimest.

www.tartumill.ee


Pelltech OÜ

Viimase kuue-seitsme aastaga on spontaansest ideest ja kahe mehe katsetustest pisikeses katlamajas kasvanud välja Eesti kapitalil põhinev pelletipõletite tootja. Firma on projekteerinud ja toodab täna üheksat põletimudelit, mille eeliseks on asjaolu, et need on mõeldud paigaldamiseks tavalistele õlikateldele.

Pelltech ekspordib 21 riiki enam kui 90 protsenti oma toodangust, sealhulgas Kreekasse, Argentiinasse ja Lõuna-Aafrika Vabariiki. Eelmisel aastal näitas firma ligi 1,7 miljoni euro suuruse käibe juures hämmastavat rentaablust – firma puhaskasum ulatus ligi 700 000 euroni.
Alates 2009. aastast on ettevõtte tootmis- ja müügimahud igal aastal kasvanud enam kui kaks korda.

2013. aastal plaanib Pelltech suurendada tootmist kuni neljandiku võrra. „Kui maailmaturul mingeid suuri üllatusi ei tule, siis ootame ka 2014. aastal kasvu 25-30 protsenti,“ kommenteerib Pelltechi ekspordijuht Kadri Liivat firma arenguplaane.

Pelltechi asutajad – Aavo Isak ja Priit Kotli – suutsid õigel ajal leida maailmas veel konkurentsihõreda valdkonna. 2004. aastal tegelesid mehed Rootsi põletite müügiga Eestis, kuid nägid võimalust täiendatud ja parendatud tootega ise turule tulla. Nagu ütleb Kadri Liivat - „kui Aavol ja Priidul oleks vabalt valida, millega nad oma tööpäeva sisustavad, siis ei näekski neid muud tegemas, kui tooteid arendamas ja uusi välja mõtlemas“.
Firmas töötab täna 18 inimest.


Joik OÜ

JOIK on Eesti looduskosmeetika kaubamärk, mille kõik tooted, alates seepidest kuni näohooldusvahenditeni, valmivad käsitööna väikestes partiides, koosnevad parimast toorainest ning ei ole testitud loomade peal. Kodumaine loodustoodete pakkuja ekspordib ligi 35% oma toodetest, suurimateks ekspordipartneriteks on Jaapan, Venemaa, Singapur, Rootsi ja Soome. 2012. aastal näitas ettevõte ligi 700 000 eurost müügikäivet.

„Järgneva aasta jooksul on meie sihiks eelkõige kindlustada oma positsioone nii koduturul kui ka olemasolevatel eksporditurgudel. Ootame huviga, kuidas edeneb koostöö meie jaoks huvitava ja palju võimalusi pakkuva Hiina turuga,“ kommenteerib JOIKi tulevikuplaane Eva-Maria Õunapuu. 2013. aasta olulisemad sündmused on ettevõttel olnud sisenemine Jaapani konkurentsitihedale turule ning tootmispinna oluline laiendamine.

Eesti looduskosmeetika bränd JOIK asutati 2005. aastal, aastakene pärast seda, kui firma asutaja Eva-Maria Õunapuu otsis tulutult kvaliteetseid aroomiküünlaid, mida pimedatel ja külmadel sügistalveõhtutel süüdata. Kui tal ei õnnestunud sobivaid küünlaid leida, otsustas naine need ise valmistada. Järk-järgult lisandusid valikusse seebid ja kosmeetikatooted ning töökõrvasest hobist kasvas välja täismahus ettevõte.
Firma nimi JOIK tuleb sõnast joig, mis on looduslähedase saami rahva iidne laulmise viis. Joigumine tähistab põhjamaisust ja oskust kasutada loodust heaolu ja tervise heaks, aga samas pidevalt areneda ja luua tooteid, mis sobivad tänapäeva inimesele ja kannavad endas emotsiooni.

www.joik.ee