EMT AS

Konkurentsivõimelisim Ettevõte 2012
Konkurentsivõimelisim side-, kommunikatsiooni- ja IT–ettevõte 2012

 

EMT AS tulemused 2011 (tuh eur)
Müügitulu  178 420
Müügitulu muutus (2010=100)  102,6%
Puhaskasum  29 462
Puhaskasumi muutus (2010=100) 70,6%
Omakapitali tootlikkus  51%
Tootlikkus 1 töötaja kohta  22 190
Investeeringud 22 190
Koht üldtabelis 1


Valdo Kalm on EMT juhatuse esimees

Valdo Kalm: Eesti klient on innovatiivne ja nõudlik

Valdo Kalmu hinnangul on ettevõttel läinud viimastel aastatel mõõdukalt hästi: „Rõõmustav on, et kliendid on meiega ja neid tuleb juurde, nii äri- kui ka erakliendisegmendis.“

Möödunud aastal leidis EMTs aset kaks olulist sündmust: võtsime kasutusele uue logo ning hakkasime mõõtma kliendirahulolu uuel meetodil – soovitusindeksi ehk NPSi järgi. Hea on tõdeda, et oleme saanud klientidelt vaatamata ebastabiilsele majandusseisule päris häid hindeid. Ja ka värske logo võeti väga hästi vastu. Muide, TeliaSonera grupp läks uue logo alla kõikides riikides korraga ning kõige paremini on kliendid suhtunud uuendusse just Eestis.

Eelmist ja tänavust aastat võib pidada EMT suurte investeeringute aastaks. Mullu investeerisime plaanitust rohkem – investeeringud kolmanda ja neljanda põlvkonna mobiilsidevõrku ületasid aasta lõpuks 20 miljoni euro piiri. Selle tulemusel kattis EMT 4G-levi 2011. aasta lõpu seisuga 30% elanikkonnast. Tehnilise järelvalve ameti, aga ka sõltumatute mõõtmisbüroode Linkmes OÜ ja Digita OY läbi viidud uuringute põhjal pakub EMT 3,5G-võrk üle Eesti kõige kvaliteetsemat mobiilset andmesidet. Seega on konkurentidest suuremate investeeringute viljad selgelt näha ning sama joont jätkame ka sel aastal.

Tänu investeeringutele on meil tugevad eelised teiste operaatorite ees: väga kiire mobiilne andmeside ja väga hea kõnelevi üle riigi. Internetipõhiste lahenduste maht ja võimaluste arv on lähiaastail kindlasti kasvamas ning EMT on selleks valmis oma internetipõhise telefoniside ning tänavu kevadel turule toodud mobiilse televisiooniga.

Veidi aeglasemalt meie prognoosidest on arenenud müük online- ehk veebimüügiturul. Klientidele meeldib juba väga täita liitumislepinguid ning teha lepingumuudatusi meie veebipõhises iseteenindusbüroos, kuid meie ootused on olnud suuremad. Samas on näha, et interneti kaudu tellitavate teenuste turg areneb pidevalt ning trend mugavalt ise kodus kõigega hakkama saada jätkub.

Tõusuteel on ka internetikasutus – mullu kasvasid mobiilse andmeside mahud kolm korda ning samuti tõusis kõneminutite arv. Kõneside on aga üks vähestest teenustest, mille hind iga aastaga aina langeb, sest hinnasurve on meeletu. Samal ajal on Eesti kliendi ootused teenusepakkujale väga kõrged – nõutakse kvaliteeti, levi, head internetikiirust, aina paremaid tehnoloogilisi näitajaid ning professionaalset teenindust. Ja seda kõike aina langevate hindade juures. Eestlased on huvitavalt nõudlikud inimesed.

Loomulikult tegeleme pidevalt innovatsiooniga ning otsime väljundeid ka mujal kui Eestis. Meie turistidele mõeldud SIM-kaardil põhinev Travel SIM on tänaseks jõudnud juba 80 riiki. Oleme arendamas TeliaSonera-sisest eksporti, avades tänavu kevadel EMTs IT arenduskeskuse, kus arendame IT lahendusi kogu grupile. See on Eesti mõistes midagi täiesti uut ja annab uusi võimalusi meie tehnoloogiainimestele.


ETTEVÕTTEST:
1991. aastal loodud EMT on enam kui 800 000 kliendiga Eesti suurim mobiilioperaator. Ettevõte kuulub Eesti Telekomi gruppi ja TeliaSonera kontserni.

EMT eesmärgiks on pakkuda klientidele parimat kõne- ja andmesidelevi ning innovaatilisi teenuseid ja tooteid. Ettevõte investeerib pidevalt oma võrkude arendamisse ning plaanib katta aasta lõpuks 70% elanikkonnast Eestis uudse, neljanda põlvkonna mobiilsidevõrguga. EMT on esirinnas olnud väga paljude oluliste lahenduste turuletoomisega, tuntumad neist on näiteks positsioneerimine, m-parkimine, Mobiil-ID ja MMS-teenused. Mobiil-ID teenuse vahendusel toimus mullu maailma esimene m-hääletamine riigikogu valimistel.