EMT AS

Konkurentsivõimelisim suurettevõte 2014
Konkurentsivõimelisim side-, kommunikatsiooni- ja IT-ettevõte 2014
Aasta Ettevõte 2014 nominent

 

EMT tulemused 2013

Käive (tuh €) 152 365
Ärikasum (tuh €) 27 516
Töötajate arv 490
Lisandväärtus 1 töötaja kohta (tuh €) 123



Valdo Kalm: minuTV on kohal, aga see on alles algus!

Nii võimsaid suvepäevi kui sel suvel ei mäleta ei EMT ega Elioni inimesed. Mõlemast firmast pidutses üheskoos ligi 1000 inimest, ning see ei olnud pidu peo pärast. Kaks seltskonda pidid omavahel korralikult tuttavaks saama, sest alates 1. septembrist said neist ühe firma töötajad: EMT ja Elion ühinesid Eesti Telekomiks. Ikka selleks, et efektiivsemalt majandada ning uusi ja paremaid teenuseid pakkuda.

„Ainulaadne on see ettevõtmine küll – ühinesid ikkagi kaks Eesti suurimat telekomiettevõtet,“ räägib ühinenud firmasid juhtiv Valdo Kalm. „Ei olegi millegagi väga võrrelda, mastaap on sama võimas kui Hoiu- ja Hansapangal.“

Valdo Kalm on firmade ühendajana just õige mees, sest ta tunneb neid juuksejuurteni: küll on ta juhtinud EMT-d, küll Elioni, siis mõlemat... Aga ta ei arvagi, et ühinemine kergesti ja kiiresti läheb. „Kindlasti tuleb tagasilööke, sest see on siirdeprotsess ja ei lähe ühe võnkega paika,“ ütleb ta. „Mõni pole kindlasti uue tööga rahul, mõni pole saanud korralikult oma tööd üle anda jne.“ Aga ta on uhke noore ja võimeka tiimi üle, kes ühinemist eest veab. Ta räägib kolleegidele uue firma lugu ning tõmbab töötajad kaasa, sest spetsialistid muutuvad pahaseks, kui ei saa kõigega kaasas olla. Kahe firma ühendamine paistis tegelikult juba ammu välja – siis, kui kaubanduskeskustes pandi kokku EMT ja Elioni esindused. Aga näiteks suurkliendid ei märganud seda – neile on Elion ja EMT ühiseid rätsepalahendusi juba enam kui aasta pakkunud. See oli õige samm, sest nad on suutnud äriklientide turuosa 70% tasemel hoida.

Mis uudiseid kahe firma liitmine klientidele kaasa toob? Esimene tõsisem ühislahendus – minuTV ehk TV Everywhere – jõuab turule juba tänavu sügisel. Siis ei pea Nuti-TV-d enam diivanilt vaatama, vaid saateid saab vaadata, salvestada ja filme laenutada ka mobiilis ning tahvelarvutis. „Aga näen juba praegu, kuidas kliendi jaoks tuleb üha enam ühiseid lahendusi ning samm-sammult liigume ka uue brändi poole. Meil ei olegi sellega kiiret, sest meil on praegu kaks tugevat brändi,“ ütleb Valdo Kalm. Samas jälgitakse ettevõttes, et kogu aur ühinemisele ära ei läheks, sest konkurents üha tiheneb. Ka investeeringutes ei saa hetkekski järele anda.

EMT oli 2013. aastal koos Singapuri ja Lõuna-Koreaga maailmas päris esimeste hulgas, kes oma riigi territooriumi 4G mobiilsidega kattis, paljuski tänu väga heale koostööle Ericssoni tehasega.

EMT kogemus näitab, et 4G on üliõige suund. Kliendid soovivad mobiili nii videopilti kui ka kiiret netiühendust. Uued teenused ja suuremad võimalused on nüüd ainult aja küsimus. Aga tehniliselt ja rahaliselt on see paras kunsttükk – ühe tugijaama uuendamisel pole alla 100 000-eurosest kulust mõtet rääkida, ning selliseid on EMT-l 1500! Tõsi, päris iga jaama ei pea iga kord uuendama. Kuid tegelikult on meie mobiilifirmadel veel kolmikkoormus, sest mõned inimesed kasutavad ju veel lihtsaid klahvitelefone, nii et ka 2G-võrku peab elus hoidma.

Samas hoiab seesama uuendusmeelsus EMT eksporti endiselt üleval: Travel-SIM-i kaarti, millele EMT tehnilist lahendust pakub, on 80 riigis juba välja antud 4 miljonit! Norras tegeldakse aga virtuaalse fikstelefoni mudeli katsetamisega ning Moldaavias ja Aserbaidžaanis aidatakse juurutada mobiil-ID-d. Õnneks on uuendusmeelsus mõlema ettevõtte geenides ja ega muud võimalust polegi – väikse riigi ja rahvana on meil ainus võimalus olla uuendusmeelne, leida nišše ning eksportida.

Nii et ettevõte pingutab endiselt täiega, et turuliidrina teravust hoida, ja see on nagu lõputu maraton. „See on õigemini kümnevõistlus,“ ütleb Valdo Kalm. „Maratonis on vaja visadust, aga meil tuleb iga natukese aja järel spurtida. Ning ühele alale ei tohi liigselt keskenduda.
Telekomis on nii, et sina harjutad tennist, samas keegi suusatab sinust mööda. Aga meil on üks salarelv – sa ei lähe ju kaotama! Selle sportliku hoiaku kujundamine ongi üks minu väga oluline ülesanne.“


AS EMT
EMT, mis moodustas iseseisva ettevõttena 2014. aastani osa rahvusvahelisest TeliaSonera grupist, alustas tegevust 1991, tõustes juhtivaks mobiilsideoperaatoriks nii era- kui ka äriklienditurul kõnesides ja mobiilses internetis.
Mais 2014 sõlmisid AS EMT, Elion Ettevõtted AS ja AS Eesti Telekom ühinemislepingu, mis jõustus sama aasta septembrist. Ühinemise tulemusena liitusid EMT ja Elion Eesti Telekomiga. Ühisettevõtte ärinimeks sai AS Eesti Telekom, kasutusele jäi nii EMT kui Elioni kaubamärk.