EMT AS

Konkurentsivõimelisim side-, kommunikatsiooni- ja IT-ettevõte 2010

Valdo Kalm

EMT AS tulemused 2009
Müügitulu (tuh kr) 
3 097 928
Müügitulu muutus  -15,9%
Puhaskasum (tuh kr)  512 073
Puhaskasumi muutus  -46,9%
Omakapitali tootlikkus  40,3%
Tootlikkus
1 töötaja kohta (tuh kr) 
8 196
Töötajate arv
  378
Koht üldtabelis 22


Valdo Kalm on EMT ja Eesti Telekomi juhatuse esimees


Valdo Kalm: Insenerina tean, et kõik algab tagasisidest

Ehkki pean end eelkõige juhiks-praktikuks, pean hetkel klassikute juurde pöörduma. Igal heal juhil peab olema visioon. Peab oskama näha laiemat teed, mis toetab nii äri kui ka ühiskonda. Eriti on see tähtis keerulisematel elualadel, kus inimeste jaoks ei ole alati kõige tähtsam kõrge palk, vaid nad tahavad mõjutada suuremaid protsesse.

Konkreetselt meie grupis on eesmärgiks olla Eestis infoühiskonna eestvedaja. Muuhulgas oleme projekti „Ole kaasas!” üks eestvedajaid, mille käigus jagatakse 100 000 inimesele tasuta arvutiõpetust, soodsaid arvuteid ja internetiühendust.


Kui visioon paigas, tuleb panna paika 3–6 peaeesmärki, et oma tegevus fookuses hoida. Hea, kui kolmeks aastaks, turbulentsel ajal kas või aastaks. Meie jaoks on näiteks üks tähtis näitaja turuosa. Teiseks on tähtis elluviimine. Kui eesmärgid on paika seatud, tuleb kavandada tegevused ja teha asjad lõpuni. Kolmandaks kasutan taas seda vana lauset — kaadrid otsustavad kõik. Tuleb leida õiged inimesed, kellele see töö tõsiselt meeldib, kes ei tee seda tööd ainult raha pärast, vaid tahavad sel alal midagi ära teha.

Juhi roll on siin väga tähtis. Sa pead looma visiooni ja näitama suunda, mõtlema, kuidas plaanid ellu viia, ning olema elluviimise juures mootoriks. Ning looma ühtlasi toimivad kontrolli- ja tagasisidesüsteemid. Olgu nendeks siis kas kliendi rahuloluindeks, konkreetse müügikampaania tulemus või keskmine kliendi telefonikõnele vastamise aeg.

Mina kui insener ütlen, et kõik siin elus toetub tagasisidele. Väga tähtis, et see tagasideahel olemas oleks — nii ette­võttes kui ka suhetes oma lähedastega.

Muidugi oli 2009. aasta ekstraordinaarne aasta, käibed langesid kõigil mobiilioperaatoreil. Aga vaatamata majanduslangusele ja konkurentide hinnasurvele on meil hästi läinud, me pole kaotanud oma turuosast mitte grammigi, endiselt on see 47%. Tegelikult oli meil väike eelis, sest teadsime juba päris varakult, et tõsine langus tuleb. Nimelt uurivad mitmed Euroopa majandusanalüütikud minult kui Eesti Telekomi juhilt meie valdkonna trende, mina jälle küsin neilt maailmamajanduse käekäigu kohta. Nad kinnitasid, et languse eest pääsu pole ning juba 2007. aasta lõpul hakkasime selleks tõsiselt valmistuma. Siin lähtusime taas kolmest põhimõttest.

Raskel ajal peab klienti hoidma, et tulubaas säilitada. Peab veelgi rohkem läbi kliendi silmade vaatama kui heal ajal. Tõime turule uue kontseptsiooni „Minu EMT”. See väga personaalne pakett võimaldas väga paindlikku lähenemist ja kliendid võtsid selle tõesti hästi vastu.

Kulud tuleb kiiresti maha tõmmata. Juba 2007. aasta lõpus alustasime esimeste efektiivsusprogrammidega. Vaatasime üle oma põhiprotsessid, koondasime inimesi ning 2009. aastaks andsid need sammud märgatava tulemuse.

Säilitada tuleb hea sisekliima. Peab säilitama võtmeisikute võitlusvaimu ning vaatama, et nad ei lahkuks. Selge, et kui on väga pikalt edulainel oldud ja tuleb tõsine käibelangus, ei ole meeleolud kusagil head. Õnneks meie inimeste tegutsemistahe säilis.

Nii et kokkuvõtteks: ka raskel ajal ei tohi minna ummisjalu kulude kallale — seda saab teha ainult kombinatsioonis tegevustega, mis aitavad hoida kliente ja oma inimesi


EMT

1991. juunis tegi NMT-mobiiltelefoniga esimese kõne esimene EMT klient. Sellest ajast alates on Eesti Telekomi gruppi kuuluv EMT arendanud Eestis oma mobiilsidevõrke ja sellega seotud teenuseid, säilitades kõik need aastad turuliidri kohta.

EMT on löönud hoolega kaasa Eesti info­ühiskonna edendamisel, osaledes läbi aegade mitmetes IT-teadlikkuse tõstmise projektides, nagu „Vaata maailma“ ja „Ole kaasas“. Koos teiste juhtivate Eesti IT-firmadega pandi käima Eesti IKT Demokeskus.

Viimastel aastatel on üha rohkem panustatud ekspordile, maailmas leviv Travel SIM telefonikaart on tehnoloogilises mõttes EMT SIM-kaart.


www.emt.ee

EMT

Side-, kommunikatsioon- ja IT-ettevõtete edetabel 2010