Goadventure OÜ

Konkurentsivõimelisim turismiettevõte 2012

 

Goadventure OÜ tulemused 2011 (tuh eur)
Müügitulu  12 962
Müügitulu muutus (2010=100) 334,6%
Puhaskasum  130
Puhaskasumi muutus (2010=100) 213,9%
Omakapitali tootlikkus  44,3%
Tootlikkus 1 töötaja kohta  341
Investeeringud 55
Koht üldtabelis 68


Oksana Golovina on Goadventure OÜ direktor ja juhatuse liige

Oksana Golovina: selle aasta alguses saime Eesti esimese reisiettevõttena kvaliteeditunnistuse ISO9001.

Nagu tulemuste põhjal näha, saime kenasti hakkama, kuigi viimased kaks aastat polnud ehk kellelegi meist väga kerged. Pidime otsima võimalusi kuidas vähendada kulusid ning kasvatada tulusid, nii tuli teha mõned optimeerimisega seotud sammud, mis ei olnud ehk esialgu kõige mõnusamad, kuid kokkuvõttes tõid ka tulemuse.
Pidime tegema ümberkorraldusi meeskonnas, jaotades tööd inimeste vahel sedaviisi, et vältida vajadust kasutada turul hinnatud kõrgepalgaliste, kuid madalaefektiivsete töötajate teenuseid, kelle väärtus on eelnevate „heade aastate“ jooksul kunstlikult üles puhutud. Selle asemel hakkasime rohkem ise koolitama suurte kogemusteta, aga andekaid noori töötajaid.

Optimeerisime ka sisseostetavate teenuste osa ja hakkasime mõnda neist ise pakkuma oma töötajate jõuga. Kärpisime sellega tegevuskulusid ca 30% võrra. Keskendusime kvaliteedile, juurutades terve rida protseduure, mis on olnud eduka kvaliteedijuhtimise ning efektiivsuse tõstmise aluseks – selle tulemusel saime ka 2012. aasta alguses Eesti esimese reisiettevõttena kvaliteeditunnistuse ISO9001.

Reisikorralduslikul poolel hakkasime rohkem tegelema oma hotellidebaasi laiendamisega sihtkohtades – see andus rohkem vabadust reisitoode hinnakujundamisel ning aitas tagada soovitud kvaliteeditaseme – 2010-2011 on meie holding TH&C juurde ostnud neli hotelli Türgis (üks neljatärni- ning kolm viietärnihotelli, kokku 1526 tuba).
Viisime sisse kvaliteedikontrolli protseduurid, ka hotellides, lennukompaniis, meie incoming- ettevõtetes, saavutades seeläbi üldise kulude kokkuhoiu ning kvaliteedi. Optimeerisime ka lennunduse poolt, leides võimaluse pakkuda klientidele turu kvaliteetsemat lennuteenust uute lennukite pardal ning mitme hinna sees oleva pardateenusega, ilma et see mõjutaks teenuse hinda, või õigemini isegi soodsama hinnaga kui enne.

Üldiselt rääkides panustasime hinna-kvaliteedi suhte tagamisele lõpptarbija jaoks igas valdkonnas, ja see meil ka õnnestus – ning seeläbi toimus ka loomulik turgude laiendamine. Sest kui sulle pakutakse turu parimat ja kvaliteetsemat teenust turu mõistlikema hinnaga, siis valik on lihtne, aga ettevõtte juhatuse ülesanne on leida viis pakkuda seda teenust sedaviisi, et jääda ka kasumisse.

Seega, väljapääsmatuid olukordi ei ole ja lahendus on alati olemas, kuigi see ei pruugi ka alati meeldida. Ning rasketel aegadel tuleb valida just õiged, mitte meeldivamad lahendused. Oma tööd ja klienti peab armastama, kogu tegevus peab tulema otse südamest, nii on sinu ümber toimuv vägagi inspireeriv, pakkudes ideid ka kõige keerulisemate olukordade puhuks.


ETTEVÕTTEST:
GoAdventure OÜ registreeriti Eestis reisibüroona 2006. aasta novembris. Ettevõtte alustas paari töötajaga ja paistis kohe silma oma erakordselt kiire ja sõbraliku teeninduse poolest. Heade rahvusvaheliste partnerite tõttu on reisikorraldaja GoAdventure alati saanud olla paindlik ja tänu sellele on firma pakettreisid teiste büroodega võrreldes olnud alati soodsamad.
2008. aastal tõusis GoAdventure suurimate müüginumbritega turismivaldkonnas tegutsevate firmade seas tippu. Alates novembrist 2009 kuulub reisikorraldaja GoAdventure Vene-Türgi kapitalil põhinevasse rahvusvahelisse kontserni Tourism Holding & Consulting. Kontserni kuuluvad veel mitmed Venemaa, Türgi, Ukraina, Egiptuse ja teiste riikide turismiettevõtted. Alates 2010. aasta maist tegutseb GoAdventure ka reisikorraldajana.