Greencarrier Liner Agency Estonia OÜ

Konkurentsivõimelisim transpordi- ja logistikaettevõte 2015

Taiwani elevant ja Eesti sipelgas

Väikese Eesti meeskonna tubli töö tõstis firma Greencarrier Liner Agency üheks oluliseks laevaagendiks Muugat läbivate konteinervedude alal. Nüüd seisab ettevõte silmitsi maailmamajanduse jahenemise ja Vene sanktsioonide mõjuga.

Eestis tegutseb kaks Greencarrieri nime kandvat ettevõtet: Greencarrier Freight Services Estonia pakub ekspediitorteenuseid eri kaubaomanikele ja -vedajatele, Greencarrier Liner Agency Estonia on Taiwani päritolu konteinervedude konglomeraadi Evergreen eksklusiivne esinduskontor (laevaagent) Baltikumis ja Põhjalas.

Mõlemad Greencarrierid – kaks sõsarettevõtet – kuuluvad samanimelisse Rootsi kontserni, millel on 14 riigis (peamiselt Põhjalas ja Ida-Euroopas) kokku 800 töötajat.

Eelmisel aastal võitis kahest Eesti sõsarast esimene, too ekspediitor, Rootsi Äriauhinna konkursi. Ettevõtte juhti õnnitles ka Rootsi kroonprintsess Victoria.

Nüüd on kord tähesärasse astuda tollel teisel firmal – laevaagent võidutseb tänavuses Eesti transpordi- ja logistikaettevõtete tabelis.

Laevaagent Greencarrier Liner Agency Estonia tegeleb mereveo ja konteinerite maismaaveo korraldamise ning tollibürokraatiaga. Otsitakse kliente Taiwani Evergreenile, kellele kuulub üle 150 konteinerlaeva, kes on võimsuselt maailma neljas vedaja ning kelle konkurentideks on näiteks Maersk ja China Shipping. Pisike Eesti üksus hoolitseb Taiwani hiiglase klientide kauba sujuva liikumise eest punktist a punkti b.

Kui keegi tahab näiteks tuua jalanõusid Hiinast Muuga sadama kaudu siia regiooni, saab Greencarrier aidata. Firma korraldab Kaug-Idast või Vahemere sadamatest kõikvõimaliku konteinerkauba – sussid, radiaatorid, kaablirull, lastekärud jne – liikumise Muugale ning sealt edasi kuhu tarvis: Tallinna, Tartusse, Narva, Helsingisse, Moskvasse jm. Umbes pool  kaubast jääb Eestisse, teine pool liigub kusagile edasi.

Greencarrier korraldab kliendi jaoks konteinerite laadimise, laopinnad ja ümberlaadimise võimalused, samuti kauba kindlustuse ja kõik muu vajaliku.

Ettevõtte kundedeks on teised ekspedeerijad, vahendajad, kauba maaletoojad, eksportöörid. Kord läheb siit välja konteineritega puitu või turvast, metalli või paberit. Ja Kaug-Idast, eriti Hiinast, tuleb siiapoole enam-vähem igasugust tarbekaupa, mida poodides ette kujutame. Konteinerites veetakse nüüdisajal kõike – jalatsitest elektroonikani, rõivastest titekärudeni. Veetakse ka toorainet, näiteks õli, pulbreid, kemikaale.

Greencarrier Liner Agency Estonia väikest seitsmeliikmelist meeskonda juhib Eesti  Mereakadeemia sadamate juhtimise erialal lõpetanud Julia Rahula, kes on töötanud ka Peterburi sadamas.

Brünett kaunitar kureerib ka suhteid kaubaomanikest klientidega Moskvas, Tallinnas, Rotterdamis, Londonis, Shanghais ja mujal, veendes neid oma kaupa Muuga sadama kaudu ning Evergreeni transiidikanaleid pidi liigutama. Muide need, kes Vene-suunalise transiidi üle otsustavad, paiknevadki sageli Tallinnas.

Suhted on selles äris kõik. Rahulal on põhimõte, et kliendile ei tohi kunagi öelda “ei saa”. Tuleb öelda: “Yes, it’s possible!”

Greencarrier Liner Agency Estonia on tegutsenud juba 16 aastat ning tänu väikese meeskonna tublile tööle on firma turuosa aasta-aastalt kasvanud. Firma käive tõusis mullu 6,3 miljonilt eurolt 7,1 miljoni euroni. Kasum kasvas peaaegu miljoni euroni. Ettevõtte turuosa Eestit läbivatest konteinervedudest on 5 protsenti, aastas vahendatakse ligi 13 000 TEUd (1 TEU võrdub ühe kuuemeetrise konteineri mahuga) mitmesugust kaupa.

Mullu maksis firma Göteborgis asuvale omanikfirmale üle 900 000 euro dividende. See oli osaliselt seotud kontserni ümberstruktureerimisega: kui varem paiknes Eestis ka kahe sõsarettevõtte valdusfirma, siis nüüd allutati sõsarad otse Rootsi emafirmale.

Rootslaste jaoks ei soodustanud Eesti maksusüsteem valdusfirma Eestis hoidmist.

Kaubamahtude säilitamiseks tuleb Greencarrieril praegu rohkem pingutada, sest  maailmamajanduse jahenemine ning Venemaa-vastased sanktsioonid on vähendanud  Kaug-Ida-suunalist konteinervedude transiiti.