LCDVF OÜ

Aasta Areneja 2011

 
Tõnis Liivamägi:
madalad tootearenduskulud on meile võimalus

Tõnis Liivamägi on LCDVF OÜ juhatuse esimees ja asutaja

Tipptasemel professionaalset tehnikat valmistavate ettevõtetega on väga edukalt võimalik konkureerida avatud innovatsiooni ja optimeeritud tootmise põhimõtteid kasutades. Avatud innovatsioon on ka LCDVF üks kõige olulisemaid edufaktoreid.

Sisuliselt oleme tootearenduses kasutanud hulgaliselt avalikku infot foorumitest, eriala veebisaitidelt ja mujalt. Oleme kutsunud entusiaste meie tootearenduses osalema – sisuliselt oleme me saanud tasuta teavet, mille eest firmad maksavad suuri R&D summasid. Madalad tootearenduse püsikulud ei pea tingimata tähendama vähest innovaatilisust või madalat kvaliteeti, pigem tuleb näha selles võimalust.

Foto- ja videotehnika valdkonnas toimuvad lähima viie aasta perspektiivis põnevad muudatused. Heal tasemel fototehnika juba on asjaarmastajatele kättesaadavaks muutunud, sama toimub ka videotehnika osas. Üha enam tekib juurde neid tarbijaid, kes jäävad professionaali ja amatööri vahele, seega suureneb nõudlus toodetele, mis on oma omadustelt tipptasemel, kuid hinnastatud tavatarbija rahakotile sobivamalt.

Tipptehnika muutub tavatarbijale üha enam kättesaadavaks, rolli hakkab mängima pigem inimeste suutlikkus tehnikat kasutada. Üks meid puudutav areng on professionaalse tehnika puhul rendituru kokkutõmbumine – üha enam inimesi/ettevõtteid soetab pigem tehnika ise, nii et turg muutub jällegi hinnatundlikumaks. Ja kuna tarbijatel on üha parem ligipääsu infole, siis ei usaldata enam brände või tooteid pimesi, vaid ülioluliseks muutub kliendisuhete pidev hoidmine, lojaalse kliendibaasi loomine, haldamine ja arendamine.

Üks tendents on kindlasti foto ja video üldise kasutamise jätkuv suurenemine. Nt. nutitelefonide pidev pealetung: iPhone on juba praegu kõige enam kasutatav kaameratüüp maailmas. Seadmed muutuvad kompaktsemaks, seega muutub oma füüsilistelt näitajatelt tõenäoliselt ka foto ja video lisavarustus.

Viie aasta perspektiivist rääkides jätkame kindlasti tootmist seal, kus see on majanduslikult mõttekas, kuigi näeksime meeleldi kogu tootmisportsessi Eestis. Loodame, et siia tekib juurde näiteks tootedisaini- ja insenertehnilist pädevust, mida me peame praegu oma valdkonnas pudelikaelaks. Kindlasti jätkame reklaami- ja müügitegevust otse internetis, sh foorumites ja sotsiaalmeedias.


2011. aastal Tartu parimaks väikeettevõtjaks valitud LCDVF alustas tegevust 2009, aasta hiljem turustas ta oma tooteid juba 21 riiki ja käive ulatus üle 640 000 euro.

Alguse sai ettevõte hobist ja vajadusest – raske peegelkaameraga pikemat aega filmides hakkavad käed väsima, mistõttu ettevõtte üks asutaja, Tõnis Liivamägi mõtles välja plastikust, läätsest ja kummist koosneva torbiku, mis pannakse magnetitega digitaalse peegelkaamera ekraani külge. Kui torbikust sisse vaadata, on kaamera fikseeritud, ei värise nii palju ning filmides jääb tunne, nagu töötaks kaamera, mitte fotoaparaadiga.

Koos kaksikvend Tarmo Liivamägiga müüdi esimese kuuga maha juba 1000 torbikut. Tänaseks on eestlase leiutatud torbikuid müüdud 15 000 tükki 22 riiki üle maailma. Ligikaudu pool toodangust läheb USAsse. Suured tellijad on veel ka Prantsusmaa, Norra ja Inglismaa, torbikuid saab osta pea kõikjalt Euroopast, samuti näiteks Austraaliast, Singapurist ja Jaapanist. Firma kõige kuulsam klient on Valge Maja fotograaf.

www.kinotehnik.com

Aasta Areneja 2011 nominendid