Pärnu Sadam AS

Konkurentsivõimelisim väike- ja keskettevõte 2011


Pärnu Sadam AS tulemused 2010 (tuh kr/eur)
Müügitulu 127 390/8 142
Müügitulu muutus +149,3%
Puhaskasum 49 496/3 163
Puhaskasumi muutus +227,3%
Omakapitali tootlikkus 18,9%
Tootlikkus 1 töötaja kohta 3 443/220
Koht üldtabelis 58


Mati Einmann on Pärnu Sadama juhatuse liige

MATI EINMANN: me ei saada tagasi kedagi, kes juba kaubaga sadamasse tuleb!

Oleme oma sadamas valmis teenindama iga inimest, kes asjast huvitatud. Rumal oleks ju kauba saatjale ei öelda – oleme ikka alati mingi lahenduse leidnud.

Pärnu Sadam on küll väike, kuid leidnud regionaalse sadamana oma kindla koha – meie kaudu liigub edasi ligi pool Eestist meritsi väljaviidavast ümarpuidust ja 65% turbast, samuti märkimisväärne osa puidugraanulit. Kaup tuleb põhiliselt Edela- ja Lõuna-Eestist.

Pärnu Sadama aastane maht on püsinud stabiilsena 1,7–2 miljoni tonni juures ja kuna me transiidiga ei tegele, siis pole hüppelist kasvu ette näha. Selleks, et kõik soovijad siiski vastu võtta, on plaanis juurde ehitada umbes 10 000 ruutmeetrit kinnist laopinda – sadama territooriumil ruumi selleks on. Ja selleks, et ka suured laevad saaksid sisse sõita, on plaanis süvendada praegust 6-meetrist laevatee sissesõidukanalit 7,5 meetrini.

Lisaks on viie aasta jooksul kavas kolida sadam kesklinnast täielikult ära Vana-Pärnu linnaosa territooriumile, kus me ehitame välja 26 hektari suuruse maatüki.

Meil töötab 37 väljaõppinud inimest, kelle kasutuses on vägagi moodsad masinad. Kaasaja tõstuki kabiinis on isegi mugavam istuda kui mõnes moodsas sõiduautos – oleme korralikku tehnikasse investeerinud, sest see töö ei ole kerge, vahel tuleb rakkes olla ka öösiti ja nädalavahetustel. Kaadri voolavusega meil probleemi siiski ei ole: meil on Pärnu kohta konkurentsivõimelised palgad (1406–1598 eurot kuus) ning me hoolitseme hästi oma töötajate olmetingimuste ja lõuna eest.

Sadamaäris liigub kaup sinna, kus tal on kõige soodsam liikuda. Isegi kui teeksime oma tööd tasuta, ei hakkaks keegi ju sadade kilomeetrite kauguselt meie kaudu kaupa vedama, sest transport on iseenesest kallis. Sellegipoolest tahame oma tööd teha nii kvaliteetselt ja kiiresti kui võimalik, näiteks suudame 5000tihumeetrise puidukaubalaeva ära teenindada 17 tunniga! On juhtunud ka nii, et laevamehed on natuke isegi pahased, sest nad ei jõudnud selle aja sees korralikult Pärnu linnagagi tutvuda!

Nii et oleme mahult Eesti sadamate hulgas küll väikesed, kuid uhked selle üle, et meid on operatsioonide kiiruse poolest eeskujuks toodud nii mõnelegi teisele sadamale.


Pärnu jõe suudmes tegutsev Pärnu Sadam on arvestatava tähtsusega regionaalne sadam Edela- ja Lõuna-Eestis. Suurematest kaubagruppidest veetakse Pärnu kaudu ligi pool Eesti sadamate kaudu eksporditavast ümarpuidust ja 65% turbast, lisaks liigub selle sadama kaudu märkimisväärne osa puidugraanulit. Pärnu Sadamas töötab 30 inimest ning ettevõtte aktsionärid on võrdsetes osades Rein Kilgi valdusfirmale Transcom
kuuluv Pärnu Kaubasadam AS ning Mati Einmannile ja Juhan Pihelbule kuuluv A & O AS.