Swedbank AS

Konkurentsivõimelisim finantsvahendusettevõte 2011

 
Swedbank AS tulemused 2010 (tuh kr/eur)
Müügitulu 10 717 000/684 941
Müügitulu muutus +91,6%
Puhaskasum 500 000/31 956
Puhaskasumi muutus +100,0%
Omakapitali tootlikkus 1,8%
Tootlikkus 1 töötaja kohta 1 659/106
Koht üldtabelis 7

Priit Perens on Swedbank Eesti peadirektor

Priit Perens: aeg, mil pangast saab elektrit osta, pole kaugel

Kui pankade kõrvale on tekkinud mitmed ettevõtted, kes oma põhitegevuse kõrvalt finantsteenuseid pakuvad, siis pole kaugel aeg, mil pangast saab lisaks finantsteenustele osta ka selliseid teenuseid nagu side, elekter jms. Arvan, et see mõte ei tundugi täna enam nii ulmeline kui viis aastat tagasi.

Meie põhitegevuseks jääb siiski finantsteenus ja selles vallas loodame viie aasta pärast jõuda olukorda, kus kliendid on oma krediidivõimekusest igal ajahetkel teadlikud: neil on tagataskus pakkumine pangalt, juhul kui nad seda vajama peaks. Näiteks kui inimene läheb autot ostma, siis ei pea ta kauplema automüüjaga liisingu tingimuste üle, sest tema krediidivõime on talle juba teada. Teisalt tähendab see ka seda, et klient ei tee otsuseid, mis talle üle jõu käivad. Krediidivõimekus on välja arvutatud ning sisuliselt klient teab, kui palju ja millistel tingimustel ta pangast raha saab.

Panganduses tervikuna muutub samal ajal kindlasti palju. Viie aasta jooksul karmistuvad suure tõenäosusega nõuded kapitaliseeritusele ja likviidsuse juhtimisele, mis vähendab kogu süsteemi finantsvabadust. Kokkuvõttes teeb see raha hinna nõksa kallimaks, kui see praegu on.

Usun, et nii mitmedki teenused kolivad internetipangast mobiili. Seda trendi ongi juba selgelt näha ja seega olemegi astunud mitmeid samme, et nii meie era- kui ärikliendid saaksid lihtsamaid finantsasju ajada korda mobiili kaudu.

Mobiilse ligipääsu võimaldamine on ainult üks näide sellest, et oleme liikunud selgest tootepõhisest organisatsioonist üha kliendikesksemaks. Turul on toodete üliküllus ja kätte on jõudnud faas, kus üha tähtsamaks muutub töö olemasolevate klientidega. Kriisi ajal ilmnes, et inimesed ei saa tihti aru, milliseid kohustusi nad endale laenuga on võtnud. Seetõttu viime klientidega läbi pikemaid vestlusi, mille tulemusena proovime üheskoos välja selgitada nende mõistliku laenukoormuse. Sedapidi saame kliendile teha pakkumise, mis põhineb väga konkreetselt tema vajadustel.

Panganduses üldisemalt on peamine viimase aja muudatus muidugi euro kasutuselevõtt. Kui euroalale sisenemiseni olime me väikese regiooni suur pank, siis nüüd oleme suure regiooni väike kohalik pank. See on positsioneeringu küsimus. Kokkuvõttes oleme me hästi kapitaliseeritud, suuremasse pangagruppi kuuluv väike pank lokaalse koduturuga. Seega puudub meil ka suurem majanduslik seotus potentsiaalsete ohutsoonidega.

Oleme küll väike pank suures regioonis, ent Eesti areng on meile jätkuvalt väga olulisel kohal. Oleme toetanud haridust Noored Kooli programmi kaudu, loonud eraisikute rahaasjade teabekeskuse. Edaspidi soovime koostöös Eesti arvamusliidrite ja ekspertidega üles leida just need valdkonnad, kus meie panus võiks veelgi suuremat ühiskondlikku väärtust luua. Seega, juba täna saab meie käest ka muud kui raha – me pakume pikaajalist suhet koos teadmiste ja pädevusega!


Swedbank on universaalpank, mis tegutseb nii Rootsis, Eestis, Lätis kui ka Leedus. Pangal on kokku 9,4 miljonit eraklienti ja 657 000 äriklienti ning 320 kontorit Rootsis ja 220 Baltimaades. Eestis on Swedbank bilansimahult suurim pank, omades üle riigi 64 kontorit ja enam kui 500 sularahaautomaadi. Swedbanki kaubamärk sündis aastal 2006 Rootsi päritolu FöreningsSparbankeni ja Baltikumi ettevõtte Hansapanga tippjuhtide koostöös.

www.swedbank.ee