Tallink Grupp AS

Konkurentsivõimelisim ettevõte 2010

En Pant

Tallink Grupp AS tulemused 2009
Müügitulu (tuh kr) 
12 389 960
Müügitulu muutus  +0,8%
Puhaskasum (tuh kr)  -126 913
Puhaskasumi muutus  vastavalt metoodikale jääb tühjaks
Omakapitali tootlikkus  -1,3%
Tootlikkus
1 töötaja kohta (tuh kr) 
1 808

Töötajate arv  6 853
Koht üldtabelis  1


Enn Pant on Tallink Grupi juhatuse esimees


Enn Pant: Mul on Tallinkis veel palju ära teha

Ma ütlesin juba 90. aastate lõpul välja, et ükskord me ostame Silja Line’i ära. Ma ei teadnud siis veel, kuidas, aga ma vähemalt unis­tasin. Ning tegutsesin selle nimel nii alateadlikult kui ka teadlikult.

Kui ma Tallinki tulin, oli firmas kaks väikest vana laeva — Georg Ots ja Meloodia, need ka rendil. Seisime dilemma ees: kas lõpetada firma tegevus või hakata konkurentsis püsimiseks uusi laevu muretsema. Tookord paljud naersid selle üle, aga praeguseks ei olegi ühelegi liinile ühtki vana laeva jäänud. Vaidlusi oli tol ajal palju, aga minu arusaam, et uusi laevu on vaja, jäi peale.


Ehkki alati jäävad teatud riskid, peab juhil olema tahtmist asjadest lõpuni aru saada ning need läbi kalkuleerida.

Tallinki renoveerimise protsess on õnnelikult lõppenud, nüüd on kätte jõudmas tagasiteenimise aeg. Iga aastaga peaks meie olukord järjest paremaks minema. Juulis sõitis meie laevadega 1,1 miljonit inimest, mis on kõigi aegade rekord.

Mul endal on selles firmas veel palju ära teha, nii et kõrvale tõmbuda ei ole praegu mahti ega tahtmist. Kümme aastat kulub veel pangalaenude tagasimaksmiseks, igal aastal maksame pankadele umbes 100 miljonit eurot. Eurot, mitte krooni. Lisaks intressid.

Ning tänu sellele, et enam pole vaja uusi liine nuputada, saame keskenduda rohkem teeninduskvaliteedile.

Ma ei nõustu absoluutselt, et Tallink on viimastel aastatel kriisis olnud. Ebameeldiv fakt oli lihtsalt see, et majanduslanguse saabumise ajaks oli meie laenukoormus saavutanud oma tipu. Muidugi tuli plaane korrigeerida ning lükata edasi kõik kulutused, mis võimalik. Ning kärpida sealt, kust võimalik. Kõigepealt läks juhtkond oma palkade kallale, seejärel kärbiti kõigi palku 5–20%, välja arvatud meremeestel.

Igas normaalses firmas — ja ka riigiasutuses — võib ja saab kehvadel aegadel kokku tõmmata. See aga tähendab balansseerimist teadliku ja tunnetusliku vahel. Kui püksirihma liiga koomale tõmmata, siis hakkab valus. Ja kui inimene hakkab väga karjuma, siis tuleb natuke tagasi lasta. Kui palju tõmmata, ei oska sa kunagi öelda, see on katseeksituse meetod.

Tallinkis on palju professionaalseid juhte nii merel kui ka maal, keda ma väga usaldan, sest üks inimene ei saagi kõike kõigest teada. Samal ajal olen strateegilises küsimustes jätnud lõpliku sõna ikkagi endale.

Oskus asju delegeerida ning neid samas kontrolli all hoida on väga tähtis.

Kui meil oli kaks laeva, teadsin isegi kelnerite nimesid ja stoorisid, aja möödudes jõudsin asjadesse süüvida järjest vähem. Algul see hirmutas mind, mõtlesin, kas olen jõudnud ebapädevuse viimasele astmele ning et käes on aeg lahkuda. Siis mõistsin, et tõesti üks inimene kõike ei jõua ja kõike ega suuda.

Tähtis on, et meeskond ise ajab asja. Kui mul varem oli tihti vaja kedagi tõmmata ja veenda, siis nüüd juba tükk aega ei ole seda enam vaja. Üha rohkem tõmbab tiim juba mind kaasa.


TALLINK GRUPP

Tallink Grupp on Balti mere regiooni suu­rim reisilaevade operaatorfirma. Tallinki kaubamärgi all tegutsev firma pakub oma 19 laevaga reisijate- ja kaubavedu liinidel Tallinn-Helsingi, Tallinn-Stockholm, Paldiski-Kapellskär, Helsingi-Rostock, Helsingi-Stockholm, Turu-Stockholm /Kapellskär ja Riia-Stockholm.

Ettevõtte juured ulatuvad 1989. aastasse, kui asutati Soome-Eesti ühisettevõte Tallink. Uue hingamise sai firma 1996. aastal, kui muutus omanikering ning tulemuste parandamiseks kutsuti ettevõttesse uus juhtkond eesotsas praeguse juhatuse esimehe Enn Pandiga.

Sellest ajast alates on Tallink Grupp avanud mitmeid uusi liine, muretsenud vanade laevade asemele uued, sealhulgas uudsed kiirpraamid, ostnud ära Silja Line’i ning laiendanud tegevust hotellindusse ja taksondusse.

www.tallink.ee
Tallink

Eesti Ettevõtete Konkurentsivõime Edetabel 2010