Tallinna Teede AS

Konkurentsivõimelisim väike- ja keskettevõte 2014
Aasta Ettevõte 2014 nominent

 

Tallinna Teede tulemused 2013

Käive (tuh €) 45 820
Ärikasum (tuh €) 4 505
Töötajate arv 212
Lisandväärtus 1 töötaja kohta (tuh €) 60



Jüri Läll: firmat ei lubatud kinni panna – võtsime siis tuurid üles!

„Saavutuste eest tuleb meie ettevõtte inimesi kiita. Siin pole tegemist sellega, et üks mees oleks seda kõike juhtinud, vaid ikkagi kogu kollektiivi saavutatuga,“ ütleb Jüri Läll, Tallinna Teede AS-i juhataja. Igal juhul see, mis ettevõttes on juhtunud, on märkimist väärt. Kui Jüri Läll 2011. aastal juhtimise üle võttis, oli ettevõte sedavõrd nukras seisus, et tema esimene ettepanek omanikele oli hoopistükkis tegevus lõpetada. „Kuna omanikud ei olnud minu ettepanekuga nõus, siis ei olnudki muud võimalust kui purjed üles tõmmata ja seilata täistuules meresid vallutama.“

Merko ehituskontserni kuuluva Tallinna Teede AS-i viimaste aastate visiitkaardile võib uhkusega kirjutada Tallinna piiril oleva Tartu maantee lõigu Mõigus, osa Pärnu ümbersõidust, üheskoos teiste partneritega valminud Ülemiste liiklussõlme ning Loo-Maardu teelõigu, lisaks Tallinna teehoiutööd. Igal aastal koguneb suuri ja märkimisväärseid töövõite üle poolesaja, millest igaühest võiks pikalt rääkida. „Võin julgelt öelda, et projektijuhid ja objektimeeskonnad on meil ikka väga professionaalsed,“ ütleb Jüri Läll.

Mis andis Tallinna Teede AS-ile uue hoo sisse? Ettevõtte arengut võrdleb Jüri Läll jooksuvõistlusega: jooksmisel pole kõige tähtsam tegur mitte kiirus, vaid suund. „Sul peab olema visioon ja juhtkonnal peab olema tahe selle elluviimise poole liikuda. Edasi on vaja leida motiveeritud meeskond, kes on valmis sinuga kaasa tulema. Nii lihtne see ongi,“ ütleb ta. Ning tõdeb, et neil läks üle keskmise hästi, sest suur osa firma töötajaist ei oodanud muudatusi pelgalt juhtkonnalt, vaid oldi valmis ka enesega seotud tegevusi vähemal või rohkemal määral muutma.“

Iseenda üht tähtsaimat rolli näeb Jüri Läll turvatunde loomises meeskonnale. „Kui ma Tallinna Teede AS-i meeskonnaga liitusin, siis otsustasin, et pole mõtet viriseda ja olemasolevat süsteemi kritiseerida, samuti ei hakanud ma meeskonda lammutama,“ ütleb ta. „Eesmärgiks oli inimesed tõhusamalt tööle suunata ning püstitada neile sobilikumaid eesmärke. Samas tuli näidata, et meie inimesed on võimelised uusi eesmärke ise edukalt täitma. Ju ma siis suutsin neisse indu ja motivatsiooni süstida, andes neile parasjagu vabadust.“

Ettevõtte eduteguriks peabki Jüri Läll meeskonda, seejärel tuleb tükk tühja maad ning alles siis tulevad igasugu tehnilised küsimused, näiteks see, millistel pakkumistel osaleda ja milliste koostööpartneritega end rohkem siduda.

Praeguses turusituatsioonis on ilmne, et mida vähem kakled ja mida rohkem sul on häid koostööpartnereid, seda kindlamalt sa ellu jääd. Ent on veel üks väga oluline tegur: „Üks Merko kontserni tugevuse alus on see, et seal ei ole inimesi kunagi petetud ning tulemuste selgumisel pole hakatud teist juttu rääkima, kui kokku lepitud. Tahan kindlasti ka meie ettevõttes samamoodi asju ajada,“ kinnitab ta.

Jüri Läll on harjunud oma inimesi veenma ja eesmärkide eest võitlema. Töötas ta ju aastaid Merkos projektijuhina. Tema juhtida on olnud muuhulgas sellised ehitused nagu Coca-Cola Plaza ja Solarise keskus Tallinnas ning Muuga söeterminal, kus 61 hektarit maad merre juurde täideti, samuti Saaremaa süvasadam, kuhu ta läks esimest korda, kaart käes, läbi kadakate, sest tulevase sadama juurde ei viinud ühtki teed. Kadakate vahelt lautrikohta otsides oli kaasas vaid teadmine, et tollest päevast 9,5 kuud hiljem randub sealsamas esimene kruiisilaev. Mõeldud – tehtud. Täpselt nii oligi.

Seega kindlad eesmärgid ja sõnapidamine on tema jaoks nagu kaksikvennad. Aga kui keegi ütleb Eesti teedeehitajate kohta halvasti, läheb see talle hinge küll. „Kipume peegelsiledat teed tänapäeval võtma juba kui iseenesestmõistetavust.

Kuid vaevalt me mõtleme sellele, et Eestis kasutatakse teehoolduses iga kilomeetri kohta 2,2 korda vähem raha kui Soomes ja 3,3 korda vähem raha kui Saksamaal.,“ räägib Jüri Läll. „Samas, kui vaadata üleeuroopalisi teedeuuringuid, siis lahutavad meid parimatest tulemustest vaid üksikud protsendipunktid. Millegipärast toovad kõik rahulolematud võrdluseks vaid lääneriikide kiirmagistraalid, kuid reaalselt on vaja ikka võrrelda kogu teedevõrgustikku.“


Tallinna Teede AS
Tallinna Teede AS on soliidse ajalooga ettevõte, mis on loodud 1959. aastal. Varasematel aegadel keskendus ettevõte küll peamiselt linnatänavate remondile, kuid viimased kümmekond aastat öeldakse üha tõsisemalt sõna sekka ka riigimaanteede hoolduses ja ehituses. Selleks et tagada asfaldi kvaliteet ja kättesaadavus sobilikul ajal, soetati nelja aasta eest ka uus asfalditehas. Firma laiahaardelisest toimest ja ambitsioonidest teedeehitusturul annab tunnistust Tallinna Teede AS-i tütarfirmade AS Vooremaa teed ja AS Tevener tugev majanduslik positsioon ning kainelt mõõdukas areng.