Telia Eesti AS

Konkurentsivõimelisim side-, kommunikatsiooni- ja IT-ettevõte 2016 

Telia püüab alati olla oma ajast ees

Telia Eesti juhatuse esimees Dan Stromberg ütleb, et Eestis on lõppematu nõudlus innovatsiooni järele.

Ajal, kui tehnoloogia ja internetiühendus on muutumas peaaegu et inimõigusteks, areneb seesama valdkond ka meeletu kiirusega mitmes eri suunas. Telekomifirmad peavad selle virvarri keskel leidma uusima, innovatiivseima, kliendisõbralikema ja kiireima tee.

Eesti on tehnoloogiliselt väga arenenud riik ning Telia Eesti juht Dan Strömberg leiab, et Eesti on üks esimesi riike, kus on aru saadud tehnoloogiliste lahenduste tegelikust väärtusest ning nende panusest elukvaliteedi parandamisse. „Siin on loodud ökosüsteem, mis sisaldab telekomiettevõtteid, finantsasutusi, valitsust ja muid institutsioone. Olles toonud kõik teenused kokku, kasutame me uue tehnoloogia kõiki võimalusi.“

Riikidest, kus tegutseb Telia, on Eesti tema kinnitusel kõige arenenum. Meile pakub konkurentsi veel vaid Jaapan. Strömberg nendib siiski, et teised riigid hakkavad vaikselt järele jõudma. „Mõne aasta pärast on suurem osa riike jõudnud e-teenustega tasemele, kus oleme täna Eestis. Siin oleks aeg nüüd mõelda, mis on Eesti jaoks järgmine samm.“

Strömberg näeb võimalusena nutikate linnade levikut asjade interneti kaudu. Oluliseks märksõnaks on 5G võrgutehnoloogia. Ülikiire internetiühenduse abil saab koguda ja jagada informatsiooni väga paljude asjade kohta: kuidas toimib liiklus, kuidas inimesed käituvad, kuidas paremini parkida jne.

Telia üritab säilitada võime innovatsiooniga kaasas käia. Olla valmis asjadeks, mida me täna veel ei oska ettegi kujutada. Näiteks selleks, kui meie rahakotist saab meie mobiiltelefon.

Veel ühe näitena toob Strömberg uue kultusliku mobiilimängu Pokemon Go. „Kui inimesed hakkasid seda kasutama, saime me aru, et peaksime laiendama oma 4G levipiirkonda kohtadesse, kus seda praegu ei ole, kuid kus on inimesed. See mäng muutis inimeste käitumismustreid palju.“

Innovatsiooni loomine on lihtne idufirmade kiirendi abil, kus ideid reaalsuseks vormitakse. Telial on oma Telia Vunk Labsi kiirendi, kus toetatakse ideid, mis toetavad Eesti eühiskonna arengut ja ühtlasi võivad viia ka Telia jaoks uute ärimudeliteni. Telia ei toeta oma kiirendi idufirmasid mitte ainult rahaliselt, vaid aitab neid ka mitmesuguse tehnoloogiaga, lihvib ärimudeleid ning võimalusel viib ideid teistesse Telia riikidesse.

Strömberg ütleb, et edu võti on uute ideede puhul see, kas lahendatakse reaalselt kliendi probleeme – kas luuakse kliendile tegelikku väärtust. Samuti ei tohi karta selles äris nurjuda.

Aasta esimeses pooles vahetas Strömberg välja osa Telia Eesti juhtkonnast. „Tahtsin algusest peale luua omaenda meeskonda. Tundsin, et vajame tiimis rohkem mitmekülgsust, sest meie kliendibaas on väga mitmekesine ja seda peaks peegeldama ka ettevõtte juhtkond. Meie klientide hulgas on nii mehi kui naisi, on nooremaid ja eakamaid inimesi, väga erineva taustaga inimesi.“ Täna töötab tema meeskonnas rohkem naisi kui mehi. Seal on inimesi kolmest rahvusest ja eri vanuses, on mitmesuguse taustaga professionaale.

Üks uusi tulijaid on näiteks Telia Eesti tehnoloogiadirektor Kirke Saar, kes on praegu ainus naine Telia kontserni tehnoloogiaüksuste juhtide seas. Ta on välja kasvanud firma enda seest ning tema asumisega sellele vastutusrikkale ametipostile edastas firma sõnumi, et headel
töötajatel on võimalik alati edasi liikuda.

Kuid Telia fookus pole muutunud. Firma on endiselt pühendunud Eesti e-ühiskonna arendamisele, hoides tähelepanu keskmes klienti ja tema vajadusi. Kliendile tahetakse pakkuda parima kvaliteediga internetti, sujuvat ning märkamatut üleminekut ühelt teenuselt teisele. Näiteks nii, et klient saab koduses wifivõrgus vaadata oma tahvelarvutist mingit sisu, jätkata selle tarbimist teel tööle 4G-ühenduse kaudu ning kontorisse jõudes kasutada seal ärikliendile mõeldud lahendusi ja nutikaid IT-teenuseid.

„On tõeliselt huvitav olla äris, mis läheb inimestele nii väga korda,“ ütleb Strömberg. „20 aastat tagasi oli internet alles tekkimas. Täna oleme kliendile tema igapäevaelus väga lähedal ja olulisel kohal. See toob suure vastutuse, aga annab ka palju võimalusi ning teeb
meie töö nauditavaks.“

Artikli autor: Jakob Rosin