UUENDAJA 2013 nominendid

 

Ettevõte Müügitulu 2011  
Müügitulu 2012 
Müügitulu muutus %
Kasumi muutus % 
Estanc AS 7 028 754  9 310 216  32 28
Mootor Grupp AS 730 501  693 517   -5  4
Decoreter OÜ 171 816  312 706   82  -28


Estanc AS
- võitja
Loe artiklit võitjaga »

Estanc AS asutati 1992. aastal Soome-Eesti ühisfirmana, aastast 1996 põhineb ettevõte täielikult Eesti kapitalil. Ettevõttel on esindused Eestis ja Soomes ning lisaks Männikule avati 2013 mais tootmishoone ka Jüris.
Estanci põhitoodanguks on surve-, tehnoloogiliste ja kütusemahutite valmistamine nii projektikeskse kui ka sarjatoodanguna. Tootevalikust leiab nii toiteveemahutid, reaktorid, kolonnid, auruakud, torusoojusvahetid, õhueelsoojendid, suitsugaaside pesurid, läbipuhkemahutid, kütusemahutid kui ka korstnad ja torustikud. Teenusena pakub ettevõte ka terase mehhaanilist töötlemist sisetreipingil, isoleerimist, paigaldust, mahuti otste valmistamist ning plasmalõikust. Materjalina kasutatakse süsinikterast, roostevaba terast, superteraseid ning alumiiniumi.

Nõukogu esimees Raigo Tammo: „Oleme viimaste aastate jooksul panustanud palju keeruliste surveseadmete tootmisse, koolitades meeskonda, arendades tehnoloogiat ja ehitades kaasaegse ning tipptehnoloogiaga toomishoone.“

Estanc on oma klientidele abiks kõikides toote valmimise etappides – pakutakse nii tootearendust, projekteerimist, valmistamist kui ka paigaldamist. Peale selle tegeleb ettevõte järjepidevalt toodete ja teenuste kvaliteedi kindlustamisega. Selle tulemuslikkuse kinnituseks on mitmed sertifikaadid, tunnistused ja kvaliteedimärgid.

www.estanc.eu


Mootor Grupp AS

Ühistranspordi sektori ettevõttesse Mootor Grupp AS kuuluvad Eesti ja Baltimaade ühistranspordi turuliidrid Sebe, Lux Express, Cargobus, bussiremondiettevõte Busland ning Tallinna Bussijaam. 2008. aastal asutatud Mootor Grupis töötab kaks inimest, ent pea 20 aastase kogemusega tütarettevõtetes üle 1000 inimese, enamik neist Eestis: tipptasemel logistikud, tootearendajad, bussijuhid ning tehnilised spetsialistid. Lisaks Eestile ka Poolas, Venemaal, Lätis ja Leedus.

Hugo Osula, Mootor Grupi omanik, ütleb, et aastail 2009–2012 investeeriti kontserni 35 miljonit eurot, mis on ühe eraettevõtte kohta suur investeering. Ta lisab: „Tahame pakkuda nauditavat ühistransporti ja jõuda olukorrani, kus see on reisimiseks eelistatult esimene valik.“

Uuendusi on grupp viimastel aastatel teinud üsna palju, näiteks soetati 2012. aastal uued multimeedialahendustega Tallinn-Tartu liinibussid, välja on arendatud innovaatilise reisiinfosüsteemi platvorm T-pilet ning renoveeritud Tallinna bussijaama hoone. Kaubamärgiks on kujunenud ka täistunniekspress, mis 2013. aastal laienes Narva ja Pärnu. Osula: „2014. aastal kavatseme laiendada tegevust Helsingi-Peterburgi bussiliiklusesse ning pikendada Euroopa suuna liinivõrku Prahas. Ja loomulikult plaanime oma positsiooni Peterburgis jätkuvalt tugevdada.“

www.sebe.ee
www.luxexpress.eu
www.cargobus.ee
www.busland.ee
www.t-pilet.ee


Decoreter OÜ

Mitteametliku alguse sai Decoreter OÜ aastal 2003, kui Kristjan Sillaots otsustas Peruud avastama minna. Seal tutvus ta alpakadega, Lõuna-Ameerika kameliididega, kelle vill ja nahk on väga väärtuslikud. Nii hakkas idanema äriidee ning aastal 2007 moodustati koos Are Kudeviita ja Peeter Pappeliga Decoreter OÜ, mis valmistab ja müüb ALPAKA kaubamärgi all alpakavillast ja -nahast tooteid. Aasta hiljem asuti tooteid tutvustama rahvusvahelisel turul ning tänaseks ekspordib Decoreter juba ligi 90% oma toodangust Euroopasse, Lõuna-Ameerikasse, USAsse, Kanadasse ja Aasiasse. Kokku müüb Decoreter oma tooteid üle maailma 25 riigis, peamiselt otse jaemüüjatele.

Decoreteril on Peruus oma tarneahel, et kindlustada parima tooraine kättesaadavus. Ettevõttel on kokku 20 töötajaga tootmisüksused Eestis ja Peruus, Limas. Villast tooted valmistatakse Peruus, kus toimub ka naha parkimine. Eestis toimub nahatoodete lõppviimistlus, lõplik kvaliteedikontroll ja pakendamine. Ettevõte toetab oma tegevusega ka Cieneguilla küla lapsi Peruus.

Juhataja Peeter Pappel sõnab, et uuendatud on ettevõtte kogu visuaalset identiteeti, nii et see vastaks luksusbrändile ja -toodetele ning võimaldaks olla edukas rahvusvahelistel turgudel. „Eesmärk on luua ALPAKAst kogu maailmas tuntud Eestist pärit sisustusaksessuaaride kaubamärk. Lisaks oleme muutnud tootmisprotsessi, muutes nahaparkimist puhtamaks ja vältides kroomi kasutamist selles protsessis.“

www.alpaka.ee