Turundus on valdkond, mille osakaal viimastel kümnenditel palju kasvanud. Inimesed ei osta enam vajalikke asju nurgapealsest poest, vaid otsivad pidevalt paremat või parimat.

Samal ajal on kasvanud ka infotarbimine, mis tähendab, et võimalusi inimestele reklaami näitamiseks on tohutult juurde tekkinud.

Mis aga on turundamise eesmärkideks? Ning millist fuktsiooni täidavad erinevad kanalid, mis reklaamiagentuuride kasutuses? Arutleme lähemalt.

Teadlikkuse tõstmine

Üks esimesi teemasid, mis turundusega seostub, on toote või teenuse osas teadlikkuse tõstmine. Selle hulka kuulub tooteinfo pasundamine, brändikuvandi loomine, ettevõtte konkurentidest eristamine jmt.

Teadlikkuse tõstmine on pea iga turunduse tüübi üheks osaks. Seda eesmärki täidavad nii sisuturundus ja e-mailindus kui ka sotsmeedia ning influencer’ite kasutamine. Hoolimata sellest, et paljude nende tegevuste põhieesmärgiks on midagi muud.

Toote tundmine on oluline müügiprotsessi lihtsustamiseks, sest põrsast kotis on palju keerulisem müüa võrreldes millegagi, millest ollakse juba varasemalt kuulnud. Piisab teadmisest kuklas, et antud nimi on tuttav, ning nii mõnedki barjäärid on kiired langema.

Müük

Traditsiooniliselt on müük ja turundus olnud erinevad valdkonnad. Ajas on need kaks aga teineteisele aina ligemale nihkunud, suuresti tänu otsemüügi võimalikkusele veebis.

Kuigi sisuturunduses tuleb üritada leida head tasakaalu müügimeheliku teksti ning päriselt informatiivse sisu vahel, siis ei saa esimest sealt välja jätta.

Iga turundaja ülesandeks on müüa tooteid või teenust. Selle tegemine nõuab aga arusaamist inimpsühholoogiast, et inimesi liigse innukusega mitte eemale peletada.

Kõik kampaaniad peaksid olema fokusseeritud müügile läbi enda toote unikaalseks muutmise ja seega sõnumite valiku. Kui suudad püüda potentsiaalse kliendi tähelepanu, siis tuleb neid oskuslikult läbi müügilehtri edasi suunata. Kuni lõpuks müügitiim jälle linnukese kirja saab. Lihtsalt tuleb meeles pidada, et sinna vahele jääb päris mitu etappi.

Nende hulka kuulub pidev brändi meenutamine ning samm-sammult oma toodete mängu toomine, kui jutt on probleemide lahendamisest. Müügiga kontakteerumise hetkeks peaks potentsiaalne ostja olema juba teadlik sinu toote eelistest konkurentide ees.

Tootearenduse suund

Väga paljud firmaomanikud eksivad ühe lihtsa reegli vastu. Nimelt arvavad nad, et olles pikalt valdkonnas sees olnud, mõistavad nad probleeme ning suudavad pakkuda ka lahendusi, mida kõik tahavad.

Reaalsuses ei pruugi see üldsegi nii olla, nagu toovad välja ka Monetizing Innovation autorid. Tootearenduse suuna peaks määrama see, mida turg tegelikult tahab. Parim võimalus selle välja selgitamiseks on läbi viia turu-uuring, mis suuresti turunduse õlule jääb.

Tavaliseimad viisid kasvustrateegia kujundamiseks on:

  • Sihtrühma kuuluvate inimestega rääkimine
  • Konkurentsianalüüs
  • Klienditagasiside kasutamine

Turundustiimi põhiliseks ülesandeks on töötada sihtrühmaga, milleks peab neid tundma ja aru saama, mis neile mõjub. Seda infot peaks tootearenduse ja kasvustrateegia planeerimisel ära kasutama, et lahendada probleeme, mille lahendust juba pikisilmi oodatakse.

Trendide tundmine

Turundus haldab suurt hulka infot klientide ja sihtrühma kohta, mis tuleneb sinu enda poolt läbi viidud kampaaniatest. Samuti annab toimuvast aimu konkurentide tegevus, Google’i trending searches jmt.

Kõik see info on ettevõttele ülioluline, kui seda ka päriset kasutada. Andmete analüüsimine annab võimaluse koostada reaalne tegevusplaan, mis aitaks liikuda õiges suunas. See tähendab muidugi inimestevahelist koostööd firmasiseselt ning kujuteldavate seinte langetamist infovoolus.

Näiteks müügitiimile tuleb väga kasuks, kui saavad soovitusi turundustiimilt, et kohandada oma müügikõnet:

  • Oluliste trendide katmiseks
  • Konkurentide nõksudele vastamiseks
  • Reaalsetele probleemidele vastuse andmiseks

Hinnastamine

Samuti teema, mida eeltoodud raamatus põhjalikult arutatakse. Toote hinnastamine on kriitiline teema, millele pahatihti lähenetakse kõhutunde pealt.

Tegelikult on jälle turundustiimil siin suur roll. Alates klientide usutlemisest kuni reaalse testimiseni välja, on võimalik saavutada optimaalne hinnavahemik.

Küsitlemisel peaks kindlasti lähtuma sellise turu-uuringu parimatest tavadest. Mis tähendab, et lihtsalt “kui palju sa oleksid nõus maksma?” ei ole just parim lahendus. Küsimused peaksid samale teemale lähenema erinevate nurkade alt:

  • Mis on maksimaalne hind, mida oleksid nõus maksma?
  • Mis tunduks selle jaoks odav?
  • Mis hinnast alates sa enam ei ostaks?
  • Mis hind tunduks aus?
  • Jne

Sellisel viisil on tõenäosus “õige” vastuseni jõudmiseks hoopis suurem kui ühe lihtsakoelise küsimuse tõstatamisel. See vajab muidugi oskuslikku ja kogenud lähenemist, mida tuleks meeles pidada sobiva reklaamiagentuuri valimisel.

Testimiseks on võimalik teha näiteks hulk erinevaid landing page‘e ja sealt edasi minevaid flow‘sid, et aru saada, mis hinda päriselt makstakse. Ehk siis sama toote jaoks on erinevad hinnad, erinev tekst jne.

Piisab vaid reklaamist mõnes portaalis, mis teie jaoks üldjoontes töötavad, ning vastused ongi käes.

Rahastuse leidmine

See ei ole just teema, mis liiga tihti turunduse teemades üles kerkiks. Kuigi tegelt võiks.

Turundus on selgesti mõõdetav. Erinevaid andmeid, mida koguda, on näiliselt lõputu hulk. Aga kõige olulisemaks on siiski ROI (return on investment).

Kui suudad selgesti ära näidata, et sinu ettevõtte tulud on korrelatsioonis turunduse kuludega, kusjuures positiivses võtmes, siis on ka hulga lihtsam leida tee investorite rahakukrusse.

Miks? Väga lihtne. Sest see näitab ära, et lisavahendeid lauale tuues on võimalik edukalt oma äri veeldi laiendada.

Jätke vastus